WEC – pierwsza linia w 1% Toyoty w Bahrajnie

Toyota zablokowała pierwszy rząd pola startowego w wyścigu 6-godzinnym w Bahrajnie, zdobywając pole position w wyścigu z numerem 7. PeCom, Porsche i Aston Martin zabłysły w LM P2, GTE Pro i GTE Am.

opublikowany 29/11/2013 à 14:49

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

WEC – pierwsza linia w 1% Toyoty w Bahrajnie

Aleksander Wurz i Kazuki Nakajima (którzy dzielą kierownicę TS030 Hybrid nr 7 z Mikołaj Lapierre) kilka chwil temu zdobył pole position w wyścigu 6 Hours of Bahrajn, będącym ostatnią rundą zawodów WEC 2013. Avec un temps moyen sur quatre tours de 1’42 »449, ils ont devancé la voiture sœur, la n°8 (au volant de laquelle se sont succédé Stéphane Sarrazin et Anthony Davidson) de 0 »332. Demain, la première ligne de la grille de départ sera donc 100% aux couleurs de Toyota. Mais attention, les Audi R18 e-tron quattro ne sont pas loin. La n°1 (confiée lors des qualifications à Marcel Fässler et André Lotterer) et n°2 (aux mains de Loic Duval i Allan McNish) następnie odpowiednio na 0”527 i 0”696.

Avec un temps moyen sur quatre tours en 1’58 »833, Richard Lietz et Marc Lieb se sont offerts la pole position du GTE Pro au volant de leur Porsche 911 RSR n°92. La firme de Stuttgart s’offre même un doublé, la n°91 de Jörg Bergmeister-Patrick Pilet suivant à 0 »127. Au troisième rang, à 0 »205, on retrouve l’Aston Martin Nr 8 V97 Vantage Darrena Turnera-Stefana Mücke, lidera mistrzostw. Tam Ferrari 58 Italia AF Corse nr 51 duetu Toni Vilander-Gianmaria Bruni i Aston Martin V8 Vantage nr 99 Richie Stanaway-Pedro Lamy-Bruno Senna uzupełniają pierwszą piątkę z odpowiednio 5”0 i 216”0 od czasu odniesienia . 334 Italia nr 458 z Kamui Kobayashi-Giancarlo Fisichella nadjeżdża z tyłu z opóźnieniem 0”626. Ostatecznie sześciu bohaterów tej kategorii dzieli się zatem na mniej niż siedem dziesiątych. Należy pamiętać, że po raz pierwszy w tym sezonie pole position w GTE Pro nie przypadło Astonowi Martinowi.

Firma Gaydon pocieszyła się, uzyskując najlepszy czas w GTE Am dzięki modelowi V8 Vantage nr 95 Christoffera Nygaarda-Kristiana Poulsena-Nicki Thiima (2’00”303). Ferrari 458 Italia 8 Star Motorsports Rui Aguas-Enzo Potolicchio-Davide Rigon podąża za numerem 044034, przed Astonem nr 96 ze Stuart Hall, Roeldem Gathe i Jamiem Campbellem-Walterem. W walce o tytuł nadal walczy Porsche 911 GT3 RSR nr 76 Imsa Performance Matmut, za kierownicą Jean-Karla Vernaya, Raymonda Naraca i Markusa Palttali, jest piąty, tuż za AF Corse Ferrari 458 z numerem 61, na pokładzie którego na zmianę pojawiają się Emmanuel Collard, François Perrodo i Matt Griffin.

Do zobaczenia jutro o 13:XNUMX czasu francuskiego na początku sześciogodzinnego rejsu z Bahrajnu. Przypominamy, że do przyznania pozostało jeszcze siedem tytułów.

Pole startowe 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie:
  1. LM P1 – Toyota #7 (Wurz-Nakajima-Lapierre) 1?42??449
  2. LM P1 – Toyota nr 8 (Sarrazin-Davidson-Bum) 1?42??781
  3. LM P1 – Audi #1 (Lotterer-Fässler-Tréluyer) 1?42??976
  4. LM P1 – Audi #2 (McNish-Duval-Kristensen) 1?43??145
  5. LM P1 – Lola-Toyota #12 (Beche-N. Prost-Belicchi) 1?46??728
  6. LM P2 – Oreca-Nissan #49 (Minassian-Kaffer-Perez Companc) 1?50??941
  7. LM P2 – Oreca-Nissan #26 (J. Martin-Conway-Rusinov) 1?51?003
  8. LM P2 – Morgan-Nissan #24 (Pla-A. Brundle-Heinemeier Hansson) 1?51??178
  9. LM P2 – Zytek-Nissan #41 (Wirdheim-Lancaster-Reip) 1?51??841
10. LM P2 – Oreca-Nissan #25 (Dolby-Kerr-Giroix) 1?52??133
11. LM P2 – Morgan-Nissan #35 (Bagiette-Plowman-Gonzalez) 1?52??377
12. LM P2 – Lotus #31 (Liuzzi-Auer-Weeda) 1?53??217
13. LM P2 – Lotus #32 (Kraihamer-Charouz-T. Holzer) 1?53??584
14. LM P2 – Morgan-Nissan #45 (Ihara-D. Cheng-Nicolet) 1:54:033
15. GTE Pro – Porsche #92 (Lieb-Lietz) 1?58??833
16. GTE Pro – Porsche #91 (Bergmeister-Pilet) 1?58??960
17. GTE Pro – Aston Martin #97 (Turner-Mücke) 1?59??038
18. GTE Pro – Ferrari #51 (Bruni-Vilander) 1?59??049
19. GTE Pro – Aston Martin #99 (B. Senna-Stanaway-Lamy) 1?59??167
20. GTE Pro – Ferrari #71 (Kobayashi-Fisichella) 1?59??469
21. GTE Am – Aston Martin #95 (N. Thiim-Nygaard-Poulsen) 2:00??303
22. GTE Am – Ferrari #81 (Rigon-Aguas-Potolicchio) 2:00??337
23. GTE Am – Aston Martin #96 (Hall-Campbell Walter-Goethe) 2:00??496
24. GTE Am – Ferrari #61 (Collard-Griffin-Perrodo) 2:00??527
25. GTE Am – Porsche #76 (Palttala-Vernay-Narac) 2:00??880
26. GTE Am – Porsche #88 (Ruberti-Roda-Ried) 2?01??290
27. GTE Am – Ferrari #57 (Jönsson-Mediani-Krohn) 2:01??563
28. GTE Am – Corvette #50 (Bornhauser-Canal-Rees) Brak czasu (Alternator)

0 Zobacz komentarze)