P1-X Sim-Lab – Testowaliśmy kokpit Romaina Grosjeana!

Oto kokpit P1-X firmy Sim-Lab, z którego korzysta kierowca F1 Romain Grosjean odkąd zaczął grać w simracing. Dobry czy zły wybór?

opublikowany 19/10/2020 à 14:13

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

P1-X Sim-Lab – Testowaliśmy kokpit Romaina Grosjeana!

W ostatnich latach, a zwłaszcza od czasu izolacji, coraz więcej graczy i entuzjastów sportów motorowych zaczyna przygodę z simracingiem. Muszę to powiedzieć Romain Grosjean, Charles Leclerc, Jerzy Russel i wielu innych w dużym stopniu uczestniczyli w tej demokratyzacji, w taki sam sposób jak 24 godziny Le Mans gry wirtualne lub mistrzostwa F1 wirtualny.

Producenci akcesoriów, Thrustmaster, Fanatec i Logitech, już dawno zrozumieli, że rynek simracingu przeżywa rozkwit i dlatego przyspieszyli rozwój kierownic i pedałów, tak aby były bliższe temu, co dzieje się w rzeczywistości.


W tym roku Romain Grosjean stworzył swój zespół R8G eSport. Wykorzystuje kokpit Sim-Lab, kierownicę Direct Drive Fanatec, skrzynię biegów Fanatec i mechanizm korbowy Heusinkveld Ultimate.

Wraz z pojawieniem się Direct Drive, zestawów pedałów, które wytrzymują nacisk na pedał hamulca większy niż 100 kg, dziś prawie nie do pomyślenia jest przymocowanie całego tego pięknego sprzętu do biurka, tak jak mogliśmy to zrobić zaledwie kilka lat temu. .

Dlatego właśnie obserwujemy rozkwit wszelkiego rodzaju kokpitów. Trendy są dwa: ramy z profili aluminiowych i ramy rurowe. P1-X, którego używa Romain Grosjean, wykonany jest z profili aluminiowych, co naszym zdaniem jest najlepszą możliwą konfiguracją z dwóch głównych powodów: modułowości i sztywności.

Szczegółowo

Dobry kokpit musi być w pełni modułowy, aby dostosować się do każdego typu budowy ciała, ale przede wszystkim tak, aby można było dostosować idealną pozycję. To, co oferuje P1-X, doskonale spełnia te kryteria, a mianowicie możliwość regulacji pedałów i kierownicy zarówno pod względem wysokości, jak i głębokości. Możliwe jest nawet dodanie suwaków w suporcie, jeśli na przykład kilku z Was jedzie na tym samym podwoziu lub jeśli używasz kierownicy w kształcie tulipana.

Specyfiką tego kokpitu Sim-Lab jest to, że niektóre części nie są wykonane z profili aluminiowych, jak np. wsporniki ekranu mocowane bezpośrednio do podwozia, czy wsporniki kierownicy i pedałów. W zależności od używanego modelu możesz mieć wsporniki zaprojektowane specjalnie dla Twojego sprzętu.

Podobnie w przypadku skrzyni biegów, hamulca ręcznego, a nawet wspornika skrzynki przycisków lub klawiatury, możliwe jest dodanie konkretnych wsporników w określonym miejscu, tak aby były idealnie ustawione. Największą wadą niektórych (często podstawowych) kokpitów jest to, że nie są w stanie wytrzymać działających na nie sił.

Na przykład używamy mechanizmu korbowego HE: nie da się go przymocować do kokpitu za pomocą jednej pochylonej płytki, aby go pomieścić, ryzykując wygięciem całości przy pierwszym hamowaniu. Dlatego przy zakupie należy zachować szczególną ostrożność w tym momencie. Drugim ważnym aspektem jest sztywność całości.

Rzeczywiście, jeśli Twój kokpit się poruszy lub jeśli pewne elementy się poluzują podczas jazdy, szybko oszalejesz! Podczas naszego testu P1-X był pod tym względem bezlitosny. Nie przesuwa się ani o milimetr, a można nawet dodać przesunięte nóżki, aby zmieniać wysokość całości, ale także zyskać stabilność.

Jeśli chodzi o detale, które robią różnicę, pionowe słupki kokpitu są przymocowane na zewnątrz, aby zapewnić więcej miejsca między siedzeniem a poziomym profilem, na którym zamocowany zostanie hamulec ręczny lub dźwignia zmiany biegów. Jeśli np. jedziesz bardzo blisko kierownicy, Twoje siedzenie nie będzie stykać się z elementami mocowanymi do podwozia.


Jest to podstawa, na której zamontujesz cały kokpit. Ma 160 cm wzrostu.

Montaż

Kto powiedział, że kokpit mówi montaż. Nie będziemy Cię okłamywać, montaż P1-X nie jest bardziej skomplikowany niż montaż mebla z Ikei. Jeśli nie spiesz się, wszystko będzie dobrze. Z drugiej strony, jeśli chcesz jechać w ciągu dwóch godzin od otrzymania przesyłki, narażasz się na pewne problemy!

Kokpit jest zatem dostarczany do Ciebie w oddzielnych częściach, a ilość śrub, nakrętek i innych części do montażu jest znacznie większa niż potrzebujesz. Jeśli na przykład chcesz dodać profil, aby po prostu zawiesić słuchawki, będziesz mieć już niezbędny sprzęt.

Werdykt:

Ten kokpit spełnia nasze oczekiwania pod każdym względem, w tym oczywiście Romaina! P1-X to bardzo sztywny, modułowy kokpit z możliwością aktualizacji. Prawdziwy sukces w konkurencyjnej cenie.


Podobnie jak Romain Grosjean, zdecydowaliśmy się na ultraszerokokątny ekran 32:9, ale całkiem możliwe jest postawienie normalnego telewizora.

 

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz