Bałagan dyskwalifikacji, poważne wypadki: Super GT w chaosie?

Masaaki Bandoh, prezes organizatora mistrzostw Japonii, wrócił do Autopolis w związku z wydarzeniami, które niedawno zrujnowały tę dyscyplinę.

opublikowany 16/10/2023 à 11:31

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Bałagan dyskwalifikacji, poważne wypadki: Super GT w chaosie?

Masaaki Bandoh powrócił do tematów, które kręcą Super GT / © GTA

W ciągu 18 miesięcy w Super GT miały miejsce nie mniej niż trzy poważne wypadki, z których ostatni doprowadził do wcześniejszego zakończenia sezonu Naokiego Yamamoto.

W obliczu wzrostu liczby wypadków podnosi się głosy, aby oddzielić kategorie GT 500 i GT 300, które biorą udział w wyścigach Super GT w tym samym czasie na wąskich torach, takich jak Sugo, gdzie Yamamoto doznał kontuzji.

« Staramy się zorganizować wyścig, w którym ścigają się samochody różnych klas i różnych prędkości, zwierzył się podczas niedawnej konferencji prasowej Masaaki Bandoh, prezes GTA, promotor Super GT. Musimy sobie poradzić z taką sytuacją. Staramy się tworzyć świat profesjonalistów, którzy to opanowali. Super GT nie polega na robieniu sprintów ani oddzielaniu GT 500 od GT 300, aby uniknąć poważnych wypadków.

Techniczne i sportowe grupy robocze GTA od dawna podejmują wysiłki mające na celu zmniejszenie prędkości na zakrętach. Uważam jednak, że trzeba podnieść poziom ogólny na wyższy poziom zawodowy. Nie organizujemy wyścigu dla profesjonalistów i jednego dla amatorów, ale wydarzenie dla profesjonalistów z całego świata. »

Mnóstwo dyskwalifikacji

Oprócz tematu wypadków, na stole pojawiła się (również) kwestia nieprawidłowości technicznych, które często odnotowywano po wyścigu. Podczas rundy Sugo dwa zwycięskie samochody zostały zdyskwalifikowane po tradycyjnych kontrolach po wyścigu.

Co jeszcze bardziej problematyczne, kilka załóg, które stanęły na podium GT 500, zostało wykluczonych długo po ceremonii, często z powodu wykroczeń związanych z poślizgiem samochodów.

Niektórzy krytykowali przedłużające się opóźnienia w wydaniu werdyktu komisarzy i oficjalnej ratyfikacji jego wyników. Taka sytuacja jest właściwie niepożądana w przypadku zawodów takich jak Super GT.

« Czy to kwestia poziomu drużyny? ? Bandoh-san pyta surowo. Wiem, że wszyscy zawodnicy chcą wygrywać. Ale przepisy pozostają przepisami.

Chcę, żeby ich szanowano. Dajemy instrukcje i nadal sprawdzamy, czy istnieje sposób na ułatwienie kontroli po wyścigu. Jakakolwiek dyskwalifikacja pozostawia trwały negatywny ślad w drużynie. Chcemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby tak się nie stało. »

CZYTAJ TAKŻE > TOM'S Toyota zdobywa tytuł na torach Autopolis, Tsuboi i Miyata

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz