Bornhauser-Groppi zwycięski w FFSA GT

Pierwsza runda sezonu FFSA GT na torze Paul Armagnac w Nogaro dotrzymała obietnic i na poznanie nazwisk zwycięzców musieliśmy poczekać do ostatnich okrążeń, w tym przypadku duetów Patricka Bornhausera i Laurenta Groppiego na torze Saleen Konkurs de Larbre’a.

opublikowany 12/04/2009 à 17:34

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Bornhauser-Groppi zwycięski w FFSA GT

Niebo było szare i podczas pierwszej rundy padał deszcz. Kiedy zgasły światła, warunki wymagały ostrożności i zawodnicy ukończyli pierwsze okrążenie bez żadnych incydentów, a Jean-Claude Police (Corvette C5-R) utrzymał prowadzenie przed Wilfriedem Merafiną (Corvette C6.R), Bruno Hernandezem (Corvette C6. R), Ange Barde (Ferrari 550 Maranello), Patricka Bornhausera (Saleen S7R), Erica Debarda (Corvette C6.R) i Yvana Lebona (Saleen S7R). Przez pierwsze pół godziny nie można było donieść o żadnych wstrząsach, z wyjątkiem utraty miejsc przez Barde'a i wtargnięcia Merafiny poza tor.

Wypadek Lamborghini Gallardo GT3 na 14. okrążeniu doprowadził do wjazdu samochodu bezpieczeństwa na tor – w momencie wybranym przez różne zespoły na dokonanie zmian kierowców. Dzięki doskonałej strategii Larbre Compétition, Laurent Groppi, kolega z drużyny Bornhausera, zwyciężył, wyprzedzając Soheila Ayariego (drugi za Hernandezem) i Sébastiena Loeb (Bard). Na wznowieniu, po długich minutach i dużym bałaganie, Groppi powiększył przewagę i bezradny Ayari zadowolił się drugim stopniem na podium. Laurent Cazenave, który przejął obowiązki od Police na 4. miejscu, wyprzedził Loeba i znalazł się w pierwszej trójce, a pięciokrotny rajdowy mistrz świata ostatecznie spadł na 3. miejsce, za Corvette Panis Oliviera.

Si en GT2, la Porsche 911 GT3 RSR de Lelièvre-Polette – esseulée dans la catégorie ? l?a naturellement emportée, la bagarre en GT3 a été intense du début à la fin. L?équipage Gaillard-Parisy (Lamborghini Gallardo) a été le grand animateur du début de course, mais l?intervention de la voiture de sécurité a chamboulé la hiérarchie, à tel point que personne ne s?y est retrouvé. Pointé en tête à la sortie du chaos, Tristant Vautier, accompagné de Jean-Charles Lévy sur une Dodge Viper, a ainsi triomphé devant la Lamborghini de Dubreuil-Amado et l?autre Viper du team CGR de Moullin-Traffort-Lamic.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz