DTM: Prezentacja sezonu 2023

W ten weekend na niemieckim kołowrotku w Oschersleben rozpoczyna się nowy sezon DTM. Mistrzostwa Over-the-Ren, odbywające się obecnie zgodnie z przepisami GT3, stanowią bardzo dobry plakat z okazji 37. roku działalności.

opublikowany 26/05/2023 à 18:42

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

DTM: Prezentacja sezonu 2023

Dwudziestu siedmiu kierowców wzięło udział w pierwszej bezpłatnej sesji treningowej, która odbyła się wczesnym popołudniem w piątkowe popołudnie z okazji oficjalnego wznowienia wyścigów DTM. Czas referencyjny wyznaczył oficjalny kierowca Lamborghini, Mirko Bortolotti. Jeśli chodzi o zespoły, to nie mniej niż 14 reprezentuje 6 producentów (PorscheBMW, Mercedes, Lamborghini, Audi i Ferrari), zapisanych na cały sezon składający się z ośmiu spotkań (po dwa wyścigi na spotkanie). 

Kuszący plakat 

Chociaż wszyscy myśleli, że grozi mu zniknięcie po wycofaniu się swojego historycznego promotora (ITR i jego szefa Gerharda Bergera), DTM na początku 2023 roku jest w doskonałej formie pod egidą ADAC, niemieckiego autoklubu. BMW i jego ustępujący mistrz Sheldon van der Linde ponownie stawiają na szali swój tytuł. Południowoafrykanin będzie miał trudności w starciu ze swoim prestiżowym kolegą z drużyny René Rastem (trzykrotnym mistrzem DTM w latach 2017, 2019 i 2020), uciekinierem z Audi i trzecim w 3 i nowy rekrut Hélice. Najstarszy Kelvin van der Linde pojedzie Audi R2022 LMS zespołu ABT Sportsline. 

Powrót do szkoły przed mistrzostwami Niemiec ©DTM

Liczba kierowców, którzy mogą zwyciężyć w tym sezonie, jest naprawdę znacząca. Myślimy w szczególności o Marco Wittmannie (mistrzu z lat 2014 i 2016) startującym w BMW M4 GT 3 Project 1. Porsche wzywa doświadczone zespoły i mężczyzn, aby spróbowali zabłysnąć w 2023 r. Manthey Racing zgłasza parę 911 GT3 R na wyścigi Duńczyk Dennis Olsen i Austriak Thomas Preining (mistrz GT Masters w 2019 r.). Ze swojej strony zespół Timo Bernharda ufa Ayhancanowi Güvenowi i Laurinowi Heinrichowi. Mercedes-AMG będzie broniony przez trzy drużyny, w tym HRT Lucasa Stolza. Maro Engel za kierownicą AMG GT3 Evo należącego do zespołu Landgraf. Ferrari (zwycięzca 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring w ubiegły weekend) powierzyło zespołowi Emila Freya nowe 296 GT3, a za kierownicą zasiądą Jack Aitken i Thierry Vermeulen.

Na torze mistrzostwa Niemiec oferują kilka nowych funkcji. Zainspirowany przez MotoGP i jego „długie okrążenie”. Kierowcy ukarani za wykroczenie będą musieli przejechać przez strefę kar, co pozwoli im zachować nadzieję na walkę o dobrą pozycję w wyścigu. Szacunkowa strata czasu wynosi około pięciu sekund. Balast handicapowy obciąży samochód zwycięzcy wyścigu i towarzyszących mu na podium kierowców. 20 kg dla pierwszego, 10 kg dla drugiego i 5 kg dla trzeciego w rundzie. Jeśli chodzi o podział punktów, skala staje się dość zachłanna, a jednostki są rozdzielane do pierwszych 15 w ostatecznym rankingu.

W ten weekend w programie przewidziano dwa wyścigi. Spotkania w najbliższą sobotę o 9:45 podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej i o 13:30 w przypadku wyścigu 1. Rebelote w niedzielę rano o 9:30 na kwalifikacje przed wyścigiem 2, wciąż o 13:30.

Kalendarz sezonu DTM 2023

Oschersleben (26-28 maja), Zandvoort (23-25 ​​czerwca), Norisring (7-9 lipca), Nürburgring (4-6 sierpnia), Lausitzring (18-20 sierpnia), Sachsenring (8-10 września), czerwony Byk Ring (22-24 września), Hockenheim (20-22 października).

Wszystkie wyniki DTM można znaleźć na AutoHebdo.fr

CZYTAJ TAKŻE > Albert Costa zastąpi Jacka Aitkena w Zandvoort

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz