FFSA GT-C2: Ekris Motorsport podwaja stawkę w Pau

Max Koebolt i Ricardo van der Ende strzelili podwójną bramkę na ulicach Pau za kierownicą Ekris Motorsport BMW M4 Ekris GT4.

opublikowany 21/05/2017 à 14:11

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

FFSA GT-C2: Ekris Motorsport podwaja stawkę w Pau

Później zwycięstwo w nocy w sobotni wieczórThe BMW M4 Ekris GT4 od Ekris Motorsport, powierzono w ten weekend tandemowi Ricardo van der Ende i Maxa Koebolta, pokazała się w niedzielę na ulicach Pau jako imperialna.

Ce sont pourtant les Ginetta G55 qui avaient pris les devants en début de course avec la n°26 – CMR de Soheil Ayari, auteur du meilleur départ dans une procédure marquée par un contact entre la Ginetta G55 n°65 – CMR de Didier Moureu et le Porsche Cayman Clubsport GT4 n°11 – Racing Technology de Jimmy Antunes.

Wjazd samochodu bezpieczeństwa w celu ewakuacji brytyjskiego GT zneutralizował wyścig przed ponownym startem, w którym Ayari wystartował perfekcyjnie. Za liderem Gaël Castelli (Ginetta G55 n°444 – SpeedCar) popełnił błąd podczas hamowania na zakręcie Gare i uderzył w ścianę opon.

Jim Pla (Porsche Cayman Clubsport GT4 n°1) zajmuje drugie miejsce, przed Sébastienem Dumezem (Porsche Cayman Clubsport GT4 n°66 – Saintéloc Racing) i Ricardo van der Ende, którzy po starcie z siódmej pozycji awansowali już na czwarte miejsce.

van der Ende dynamizuje wyścig

Zdarzenie zostało ponownie zneutralizowane po kwadransie, w związku z błędem Sylvaina Debsa (Ginetta G55 n°999 – CMR) podczas zjazdu na prostą do boksów, co spowodowało wyznaczenie żółtego toru, a następnie uruchomienie samochodu bezpieczeństwa .

Wyścig zostaje wznowiony 38 stóp od końca, a van der Ende bardzo szybko wyprzedził Sébastiena Dumeza i zajął trzecie miejsce. Czołowe trio Ayari – Pla – van der Ende nie ewoluuje już do czasu zmiany kierowcy, gdzie Nicolas Tardif zastępuje Soheila Ayariego w wiodącym samochodzie.

Liderowi zagraża teraz Max Koebolt, którego Ekris – Ekris Motorsport BMW M4 zdecydowanie działa na jego korzyść na długiej prostej w Pau, gdyż Holender bez problemu wyprzedza Tardifa 21 stóp od mety. Koebolt nie będzie już dołączył do holenderskiej struktury i odniesie drugi sukces w dwóch wyścigach w ten weekend.

Ranking zmieni się jednak znacząco w przypadku miejsc na podium, gdyż Nicolas Tardif popełni błąd podczas hamowania na zakręcie Gare, przez co Gilles Vannelet, związany z Mikiem Parisym w Porsche Cayman Clubsport GT4 – CD Sport nr 30, wyjdzie na prowadzenie na drugiej pozycji pod flagą w szachownicę przed Valentinem Simonetem, kolegą z drużyny Sébastiena Dumeza w Saintéloc Racing.

Robert Consani i Benjamin Lariche (Ginetta G55 nr 8 – SpeedCar) nie stanęli na podium pomimo wspaniałego powrotu Consaniego w drugiej połowie zawodów. Niki Leutwiler i Ander Vilarino (Porsche Cayman Clubsport GT4 n°2 – TFT) zajęli piąte miejsce przed Porsche Cayman Clubsport GT4 n°64 – Vic'Team Oliviera Jouffreta i Erica Trémouleta.

Pierre Sancinéna i Jim Pla, którzy stracili czas podczas zmiany kierowcy, zajęli siódme miejsce przed Porsche Cayman Clubsport GT4 z numerem 31 – CD Sport of Christophe Lapierre – Morgan Moullin-Traffort. Tam McLaren 570S GT4 nr 3 – Energy by ART Bruno Hernandeza – Simona Gacheta i Porsche Cayman Clubsport GT4 nr 5 – Riviera Motorsport Lonni Martins – Christophe Hamon zamykają pierwszą dziesiątkę.

Michael i Jean-Luc Blanchemain (Porsche Cayman Clubsport GT4 nr 27 – IMSA Performance) zwyciężyła w kategorii Am.

Ranking wyścigu 2

Obejrzyj pełną relację z wydarzenia w Pau w FFSA GT, w numerze 2115 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz