Jim Pla: „Trochę większa widoczność w 2019 r.”

Dołączając w tym roku do składu AKKA-ASP w kategorii GT4, Jim Pla potwierdził nadzieje, jakie pokładał w nim Jérôme Policand. Zanim zdecydowałeś się na GT3 w 2019 roku?

opublikowany 13/10/2018 à 13:29

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Jim Pla: „Trochę większa widoczność w 2019 r.”

Jérôme Policand miał w ostatnich latach pewien dar wyróżniania kierowców GT, czego najlepszym przykładem od zeszłego roku jest Raffaele Marciello, który w 2018 roku został mistrzem Blancpain GT Series Sprint Cup i mistrzem Blancpain GT Series w skumulowanym sprincie i Wytrzymałość.

Rekrutowany w tym sezonie na powrót drużyny Rabastens do Mistrzostw Francji FFSA GT, Jim Pla nie przegapił okazji, aby się wyróżnić, który w ten weekend nadal będzie walczył o tytuł mistrza sezonu 2018 na torze Paul Ricard ze swoim kolegą z drużyny Jean-Lucem Beaubelique, pomimo ich 26-punktowej straty do liderów Grégory'ego Guilverta i Fabiena Michala (Sainteloc Racing).

Une seconde saison en GT4 après une première découverte avec le Porsche Cayman – Racing Technology qui demeurait une proposition intéressante pour Jim Pla, passé auparavant par la Porsche Carrera Cup après s’être révélé en jednomiejscowy.

„W porównaniu z tym, czego doświadczyłem wcześniej, w Pucharze Porsche Carrera... dobrym rozwiązaniem było ponowne wystartowanie w tym roku w GT4, a zwłaszcza z zespołem Jérôme’a, zwierzył się nam mieszkaniec Béziers, na padoku w Castellet.

Jeśli chcesz zrobić karierę w GT, GT4 na taką skalę i przy zaangażowaniu producentów, daje to widoczność. Nie jest to GT3, ale pozostaje bardzo dobrą kategorią na naprawdę poziomie.

Celem było wykonanie dobrej roboty, a sezon był naprawdę pozytywny dla nas i dla całego zespołu. Ten weekend trzeba dobrze zakończyć. »

Puchar Narodów jako przystawka do GT3?

Oprócz finału w Var, Jim Pla będzie współpracował z AKKA-ASP pod koniec listopada Mercedes-AMG GT3 – AKKA-ASP na Pucharze Narodów FIA w Bahrajnie, gdzie będzie bronił barw Francji.

„Nigdy nie jeździłem tym Mercedesem-AMG GT3, próbowałem innych kilka lat temu, kontynuuje Pla. Będę się uczyć tak, jak nauczyłem się z GT4. Nie zadaję sobie zbyt wielu pytań, zwłaszcza biorąc pod uwagę dobre warunki, w jakich stawia mnie zespół. Nie mogę się doczekać, kiedy wsiądę do tego samochodu. »

W 2019 r., jeśli nic nie zostało jeszcze postanowione, przejście na GT3 wydaje się preferowaną opcją dla Jima Pla, który mógłby w ten sposób kontynuować współpracę z Jérôme’em Policandem, jeśli przez przypadek obie strony osiągną porozumienie w sprawie programu.

„Mam trochę lepszą widoczność na przyszły rok. Celem na rok 2019 jest jasne przejście na wyższy poziom wraz z AKKA-ASP. To był rok, w którym odkryliśmy siebie, a także Jean-Luca Beaubelique, bez którego to wszystko nie byłoby możliwe.

Jesteśmy pewni, że w przyszłym roku zobaczymy jeszcze więcej. Tak, chciałbym zrobić GT3, ale dlaczego nie zrobić równolegle GT4, zwłaszcza, że ​​w 2019 roku powinno być lepiej pod względem wydajności (bilans wydajności powinien poprawić czasy okrążeń o 1″5 do 2″ według SRO Motorsports). Samochody powinny sprawiać więcej frajdy.

Byłoby świetnie, gdyby udało nam się połączyć dwa mistrzostwa. Ale zawsze jest to kwestia budżetu. Bardzo mi odpowiada format Sprintu, z kwalifikacjami, podczas których naprawdę możesz się pokazać. Różni się od wytrzymałości tym, że bierze się pod uwagę trzykrotność. Już będę szczęśliwy, mogąc pojeździć w GT3. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz