Zaplanowana na sobotni wieczór druga runda sezonu w Daytona mogła ostatecznie rozpocząć się dopiero w tę niedzielę o godzinie 10:00 czasu lokalnego z powodu serii burz, które już spowodowały odwołanie wszystkich sesji treningowych i testów.
W przypadku tego ostatniego wydarzenia sezonu zasadniczego w Daytona stawka była wysoka, a do finałowych etapów pozostały 2 miejsca do przydzielenia po wycofaniu się Kurta Buscha, który nie doszedł jeszcze do siebie po wypadku w Pocono. Ryan Blaney i Martin Truex Jr. przybyli na Florydę z mocną pozycją dzięki swojej punktacji, ale w tym sezonie groziło im wyłonienie nowego zwycięzcy. Wraz ze zwycięstwem Austina Dillona ten nieprawdopodobny scenariusz się spełnił i za kilka punktów Martin Truex Jr. nie będzie w tym roku walczył o nowy tytuł po koronacji w 2017 roku.
Od 15. okrążenia wyścig w Daytona stracił jednego ze swoich faworytów, a panujący mistrz Kyle Larson musiał wycofać się z wyścigu z silnikiem opuszczonym do połowy masztu. 15 okrążeń później Ryan Blaney, zdecydowany faworyt jednego z dwóch ostatnich miejsc w fazie play-off, został potrącony przez Christophera Bella i został wyrzucony na sam koniec stawki z poważnie uszkodzonym Fordem Mustangiem. Wszystko wtedy wydawało się stracone dla kierowcy Team Penske, zaś Truex Jr. nie opuścił czołówki peletonu, ale dopiero pod koniec balu orkiestra została ukarana.
Problemy z rozciąganiem pleców… i @miasto jest zaangażowany! pic.twitter.com/pNnGqP4lKM
- NASCAR (@NASCAR) 28 sierpnia 2022 r.
Na początku ostatniego odcinka ściany deszczu wyraźnie widoczne w tle krajobrazu Daytona nie pozostawiały wątpliwości, że deszcz nadejdzie przed końcem wyścigu. Dlatego istotne stało się ustawienie się na czele i nieuchronnie już na pierwszym okrążeniu doszło do zbiorowego wypadku, w którym wzięło udział kilku kierowców, w tym Martin Truex Jr., któremu pomimo poważnie uszkodzonego Chevroleta udało się utrzymać na kolanach lidera. Na tym etapie wyścigu Truex miał niewielką przewagę punktową nad Blaneyem, zatrzymując się na ostatnim miejscu, 5 okrążeń za liderem.
Na 138. okrążeniu wyścigu na tor Daytona Speedway spadła ulewa, która uwięziła wszystkich liderów wyścigu! Prawdziwa rzeź, z której jako pierwszy wyszedł Austin Dillon, zajmując 16th miejsce przed tym Wielkim.
Oto spojrzenie na incydent na 138 okrążeniu o godz @DAYTONA. pic.twitter.com/6CySgUxG2r
- NASCAR (@NASCAR) 28 sierpnia 2022 r.
Jak dotąd wyścig był ekscytujący, a pozycja lidera zmieniała się z rąk do rąk 37 razy, aż do katastrofalnego 138. okrążenia. Podczas wywieszania czerwonej flagi wielu kierowców wyraziło swoją złość, uznając za nienormalne, że zdarzenie nie zostało zneutralizowane, gdy tylko pierwsze krople pojawiły się okrążenie wcześniej. Następnie zespoły techniczne na torze Daytona próbowały osuszyć tor, ale na niebie Florydy błyskawice pojawiały się jedna po drugiej, za każdym razem opóźniając ewentualne wznowienie o 30 minut, zgodnie z wymogami amerykańskich przepisów.
W Daytona potrzeba było ponad 3 godzin, aby burze minęły i osuszyły tor, zanim Austin Dillon mógł wznowić wyścig. O intensywności startu wyścigu świadczyła liczba uszkodzonych samochodów i zdziesiątkowany peleton. Podczas gdy Truex rozpoczął finał z 6-punktową przewagą, Blaney zebrał cenne punkty, po czym odpadł i na 5 okrążeń przed końcem odzyskał wirtualne 15. miejsce w klasyfikacji generalnej! Ostatnią nadzieją Truexa był fakt, że prowadzący wówczas Austin Dillon nie wygrał. Na jego nieszczęście kierowca Richard Childress Racing nie zadrżał i utorował sobie drogę do zwycięstwa w Daytona, zwłaszcza dzięki śmiałemu uderzeniu z prędkością ponad 300 km/h na Austina Cindrica.
Ten całkowicie szalony sezon zasadniczy kończy się rundą na jego podobieństwo. Obecnie 16 kierowców może rywalizować o najwyższy tytuł podczas play-offów, które rozpoczynają się w przyszłą sobotę w Darlington:
- Chase Elliott, Chevrolet nr 9 Hendrick Motorsports
- Joey Logano, zespół Penske Forda nr 22
- Ross Chastain, Chevrolet nr 1 w wyścigach torowych
- Kyle Larson, Chevrolet nr 5 Hendrick Motorsports
- William Byron, Chevrolet nr 24 Hendrick Motorsports
- Denny Hamlin, No. 11 Joe Gibbs Racing Toyota
- Ryan Blaney, zespół nr 12 Penske Ford
- Tyler Reddick, numer 8 Richard Childress Racing Chevrolet
- Kevin Harvick, nr 4 Stewart-Haas Wyścigi Forda
- Christopher Bell, nr 20 Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
- Kyle Busch, nr 18 Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
- Chase Briscoe, Ford wyścigowy Stewart-Haas nr 14
- Daniel Suárez, Chevrolet wyścigowy nr 99 Trackhouse Racing
- Austin Cindric, zespół nr 2 Penske Ford
- Alex Bowman, Chevrolet nr 48 Hendrick Motorsports
- Austin Dillon, numer 3 Richard Childress Racing Chevrolet
Ranking Coli Zero Sugar 400 Nascar w Daytonie:
CZYTAJ TAKŻE > Kurt Busch rezygnuje z play-offów NASCAR
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)