Kierowcami powołanymi w tę środę byli Chris Buescher (Roush Fenway Racing), William Byron (Hendrick Motorsports), Ross Chastain (Chip Ganassi Racing), Cole Custer (Stewart-Haas Racing), Austin Dillon (Richard Childress Racing), Denny Hamlin (Joe Gibbs Racing), Joey Logano (Team Penske) i Ricky Stenhouse Jr. (JTG Daugherty Racing). Bonus do doświadczenia, ponieważ w Daytona triumfowało już 5 członków tego peletonu: Byron, Dillon, Hamlin, Logano i Stenhouse Jr.
Jeśli jest to dwunasta sesja testowa dla NextGento dopiero trzeci raz, kiedy kilka samochodów znalazło się razem na torze sesja w Charlotte w listopadzie 2020 r tylko dla Kurta Buscha i Martina Truexa Jr oraz testu trzech samochodów w Martinsville w marcu 2021 r. Kierowcy byli w stanie symulować warunki znacznie bliższe tym, które napotkają w wyścigu, zwłaszcza w przypadku Draftu, zjawiska aspiracji charakterystycznego dla wyścigów na Superszybkość. Kierowcy starali się zatem zrozumieć zachowanie samochodów samodzielnie na torze lub w peletonie oraz określić konfigurację opon na inauguracyjną rundę 2022. Producentowi GoodYear udało się przetestować różne mieszanki nowych 18-calowych opon, które będą miały aby stawić czoła ogromnym ograniczeniom na tej trasie, na której samochody regularnie flirtują z prędkością 200 mil na godzinę, czyli ponad 320 km/h.
Należy zauważyć, że pod koniec pierwszej serii okrążeń w Draft zmniejszono kołnierze wlotów powietrza i tylny spojler, aby ograniczyć osiągi samochodów. Mechanicy ze swojej strony mogli zapoznać się z pojedynczą nakrętką do koła, prawdziwą rewolucją w tej bardzo konserwatywnej dyscyplinie.
William Byron: „W drugiej sesji draftu mogliśmy zagrać naprawdę agresywnie i wszyscy wydawali się czuć komfortowo. »
Cole Custer: „To trochę jak skok w nieznane: musisz przemyśleć całą drogę, którą biegniesz. »
Denny Hamlin: „To samochód wyścigowy z czterema oponami i kierownicą, z mojego punktu widzenia nie zmienia to zbyt wiele. »Daytona nowej generacji
Pierwsza sesja otwarta dla wszystkich zespołów powinna zostać zorganizowana przez NASCAR w październiku na torze Charlotte Motor Speedway. Dwie kolejne sesje odbędą się przed końcem roku, aby umożliwić zespołom i kierowcom zapoznanie się z długo oczekiwanymi nowymi mocowaniami.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)