Dwa dni testów w Daytona dla NextGen

We wtorek i środę osiem zespołów spotkało się na torze Daytona Superspeedway, aby przeprowadzić ważną sesję testową z samochodem nowej generacji – NextGen.

opublikowany 09/09/2021 à 15:30

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Dwa dni testów w Daytona dla NextGen

Kierowcami powołanymi w tę środę byli Chris Buescher (Roush Fenway Racing), William Byron (Hendrick Motorsports), Ross Chastain (Chip Ganassi Racing), Cole Custer (Stewart-Haas Racing), Austin Dillon (Richard Childress Racing), Denny Hamlin (Joe Gibbs Racing), Joey Logano (Team Penske) i Ricky Stenhouse Jr. (JTG Daugherty Racing). Bonus do doświadczenia, ponieważ w Daytona triumfowało już 5 członków tego peletonu: Byron, Dillon, Hamlin, Logano i Stenhouse Jr.

NextGen jest gotowy do wyruszenia na tor w 2022 r. © Getty Nascar

Jeśli jest to dwunasta sesja testowa dla NextGento dopiero trzeci raz, kiedy kilka samochodów znalazło się razem na torze sesja w Charlotte w listopadzie 2020 r tylko dla Kurta Buscha i Martina Truexa Jr oraz testu trzech samochodów w Martinsville w marcu 2021 r. Kierowcy byli w stanie symulować warunki znacznie bliższe tym, które napotkają w wyścigu, zwłaszcza w przypadku Draftu, zjawiska aspiracji charakterystycznego dla wyścigów na Superszybkość. Kierowcy starali się zatem zrozumieć zachowanie samochodów samodzielnie na torze lub w peletonie oraz określić konfigurację opon na inauguracyjną rundę 2022. Producentowi GoodYear udało się przetestować różne mieszanki nowych 18-calowych opon, które będą miały aby stawić czoła ogromnym ograniczeniom na tej trasie, na której samochody regularnie flirtują z prędkością 200 mil na godzinę, czyli ponad 320 km/h.

Zespoły i kierowcy nie szczędzili wysiłku, wykonując serię okrążeń © Getty Nascar

Należy zauważyć, że pod koniec pierwszej serii okrążeń w Draft zmniejszono kołnierze wlotów powietrza i tylny spojler, aby ograniczyć osiągi samochodów. Mechanicy ze swojej strony mogli zapoznać się z pojedynczą nakrętką do koła, prawdziwą rewolucją w tej bardzo konserwatywnej dyscyplinie.

Unikalna nakrętka znajduje się pośrodku nowych 18-calowych opon © Getty Nascar

William Byron: „W drugiej sesji draftu mogliśmy zagrać naprawdę agresywnie i wszyscy wydawali się czuć komfortowo. »

Cole Custer: „To trochę jak skok w nieznane: musisz przemyśleć całą drogę, którą biegniesz. »

Denny Hamlin: „To samochód wyścigowy z czterema oponami i kierownicą, z mojego punktu widzenia nie zmienia to zbyt wiele. »Daytona nowej generacji

Kierowcy są spokojni o zachowanie samochodów w zgrupowanym peletonie © Getty Nascar

Pierwsza sesja otwarta dla wszystkich zespołów powinna zostać zorganizowana przez NASCAR w październiku na torze Charlotte Motor Speedway. Dwie kolejne sesje odbędą się przed końcem roku, aby umożliwić zespołom i kierowcom zapoznanie się z długo oczekiwanymi nowymi mocowaniami.

 

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz