W czwartek rano, w czasie spaceru po torze, wśród kierowców było większe niż zwykle podekscytowanie. Wszyscy nie mogli się doczekać odkrycia słynnych brzegów narysowanych na nowej wersji trasy. " To naprawdę miłe ", wyślizguje się Victor Martins, który przysiada na szczycie pierwszego z dwóch zakrętów z przechyleniem, numer 3.
Nachylenie około 18° i 19° tworzy suchy stok o nachyleniu 33%, w hołdzie dla numeru biegowego gwiazdy country Max Verstappen. Mieliśmy okazję przejechać dwa okrążenia toru na rowerze i jedyne, co możemy powiedzieć, to to, że aby zachować równowagę, trzeba mocno trzymać obie ręce na kierownicy.
„Będzie rock’n’roll”– wykrzyknął David Vidales, bardzo podekscytowany pomysłem jazdy po tych rampach. Widzieliśmy też leżących w nim trzech kierowców MP Motorsport, jakby chcąc lepiej zrozumieć zjawisko.
Pierwsze przejazdy szybko potwierdziły pierwsze wrażenia. " To naprawdę fajne, wyjaśnij nam Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, mistrz FIA F3 przyszedł przetestować, aby zrozumieć tor pod kątem kolejnych sezonów.
Bankowość nr 3 jest myląca. Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego. Ostatni zakręt prowadzi się gładko, więc nie ma w tym nic rewolucyjnego, ale nr 3 jest naprawdę wyjątkowy, ponieważ nie ma tu tradycyjnych szybkich linii. »
W czwartek podczas testów zbiorowych wszyscy kierowcy pojechali tą słynną przechyłką od środka, jak normalny zakręt. Zanim w końcu zmienisz linie następnego dnia. „Zdaliśmy sobie sprawę, że im dalej i wyżej wspinaliśmy się w bankowości, tym większą mieliśmy przyczepność i większą prędkość utrzymywaliśmy, Caio Collet rozszyfrował to dla nas.
Kluczem jest, aby podejść twarzą do ściany i skręcić za rogiem na zewnątrz, ponieważ wewnątrz droga jest bardzo w górę, przez co stracisz zbyt dużą prędkość. »
„Patrząc z góry, linia trzeciego zakrętu jest dość wyjątkowa” – wyjaśnia Mathieu Zangarelli, menadżer zespołu ART Grand Prix. Właściwie musimy odejść od teorii klasycznego zwrotu. Inną konsekwencją jest to, że zarządzanie staje się coraz bardziej rygorystyczne w związku z kompresją w bankowości. » W rezultacie kierowcy pierwszego dnia mieli duże trudności fizyczne, aby skręcić kierownicą.
„Musieliśmy trochę zmienić kierunek, aby im ułatwić zadanie, określa „Zangę”, nawet jeśli nie zrobiliśmy tego tylko w tej turze. Gdy ostatni brzeg pracuje na pełnym gazie, problemem jest dopiero trzeci zakręt. Ale jeśli zaczniemy myśleć o dostosowaniu samochodu tylko do tego zakrętu, wyraźnie mijamy się z sednem…”
Obracający się wiatr
Bardziej niż bankowość, problemem dla inżynierów w Zandvoort jest przede wszystkim wiatr. Tor, ledwo chroniony przez otaczające go krótkie wydmy, zwrócony jest w stronę Morza Północnego i jego szkwałów. „Trudność polega na tym, że wiatr często się zmienia, a jego intensywność i kierunek zmieniają się. Wszystko to ma wpływ na pilotowanie i wybór obciążenia aerodynamicznego, jakie nałożymy jednomiejscowy », szczegóły Mathieu Zangarelli.
Dodaj do tego prysznice, które przychodzą i odchodzą, a otrzymasz fajny koktajl. Jeśli chodzi o trasę jako całość, puryści docenią bardzo względną szerokość toru i kilka dróg ewakuacyjnych.
Tutaj za każdy błąd płaci się przejechaniem przez żwir. Zandvoort powinno należeć do kategorii torów, które robią wrażenie w kwalifikacjach, ale być może są trochę nudne w wyścigu. Rzeczywiście bardzo trudno to sobie wyobrazić F1 na tak wąskiej trasie, gdzie wyprzedzania nie powinno być legionu.
Eurocup nie zaoferował zbyt wiele, choć te mistrzostwa, pozbawione DRS i push-to-pass, to zły barometr. Konkretnie, poza pierwszym zakrętem, trudno wyobrazić sobie sposób na wyprzedzenie w innym miejscu. I znowu prosta do pit stopu nie wydaje się wystarczająco długa, aby pomyślnie wykonać manewr. F1 została ostrzeżona: konieczne będzie wystąpienie w kwalifikacjach!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)