Renault Sport dostosowuje Formułę Renault do regionalnej Formuły 3

Francuski producent zmodyfikuje obecny puchar Formuły Renault 2.0 Eurocup, aby dostosować go do przepisów regionalnych Formuły 3 w 2019 roku. Kalendarz jest tego kontynuacją.

opublikowany 15/10/2018 à 13:24

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Renault Sport dostosowuje Formułę Renault do regionalnej Formuły 3

Odrzucił jego prośbę o promowanie wiadomości Formuła 3 regionalny europejski przez Fédération Internationale de l'Automobile (FIA, przyznany Automobilklubowi Włoch), Renault W odpowiedzi Sport Racing przekształca Formułę Renault 2.0 Eurocup w Renault 2.0 Eurocup na rok 2019.

Organizowane od 1971 roku mistrzostwa Losange zmienią swoją bazę techniczną i będzie spełniać regionalne przepisy Formuły 3. Podwoziem będzie Tatuus F.3 T-318, wyposażony wturbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra, pochodzący z Mégane RS. i zdolny dostarczyć od 270 do 300 koni mechanicznych. Michelin zapewni dostawę opon.


© Renault Sport

Wizualnie Formuła 3 ma Halo wokół kokpitu, a także Aerocat, element aerodynamiczny widoczny w Renault F1 w 2017 r.” Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu i wprowadzeniu tej nowości jednomiejscowy wydajni i dostępni, najbardziej ambitni i utalentowani kierowcy swojego pokolenia będą mogli kontynuować naukę w odpowiedniej, uznanej przez wszystkich kategorii, wyjaśnia Benoît Nogier, dyrektor sprzedaży ds. zawodów konsumenckich w Renault Sport.

Formuła Renault Eurocup ma podstawy, know-how i aktywa niezbędne do pomyślnego zakończenia tej transformacji. » Aby ułatwić przejście, format weekendowy nie ulegnie zmianie, i zawsze będzie organizować dwa wyścigi na spotkanie. Podobnie jak w tym roku zwycięzca będzie mógł przystąpić do Renault Sport Academy.


© Renault Sport

Pomimo rozprzestrzeniania się mistrzostw F3, wszystkie drużyny obecne w 2.0 Eurocup wyraziły duże zainteresowanie przez przyszłość dyscypliny. Renault Sport liczy na około trzydziestu uczestników.

Daty kalendarza na 2019 rok nie zostały jeszcze ustalone, aleznamy już dziewięć z dziesięciu planowanych kierunków : Barcelona, ​​Hiszpania), Paul Ricard (Var), Hungaroring (Węgry), Monza (Włochy), Nürburgring (Niemcy), czerwony Byk Ring (Austria), Silverstone (Wielka Brytania), Spa-Francorchamps (Belgia) i Monako podlegają walidacji.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz