Odrzucił jego prośbę o promowanie wiadomości Formuła 3 regionalny europejski przez Fédération Internationale de l'Automobile (FIA, przyznany Automobilklubowi Włoch), Renault W odpowiedzi Sport Racing przekształca Formułę Renault 2.0 Eurocup w Renault 2.0 Eurocup na rok 2019.
Organizowane od 1971 roku mistrzostwa Losange zmienią swoją bazę techniczną i będzie spełniać regionalne przepisy Formuły 3. Podwoziem będzie Tatuus F.3 T-318, wyposażony wturbodoładowany silnik o pojemności 1.8 litra, pochodzący z Mégane RS. i zdolny dostarczyć od 270 do 300 koni mechanicznych. Michelin zapewni dostawę opon.
Wizualnie Formuła 3 ma Halo wokół kokpitu, a także Aerocat, element aerodynamiczny widoczny w Renault F1 w 2017 r.” Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu i wprowadzeniu tej nowości jednomiejscowy wydajni i dostępni, najbardziej ambitni i utalentowani kierowcy swojego pokolenia będą mogli kontynuować naukę w odpowiedniej, uznanej przez wszystkich kategorii, wyjaśnia Benoît Nogier, dyrektor sprzedaży ds. zawodów konsumenckich w Renault Sport.
Formuła Renault Eurocup ma podstawy, know-how i aktywa niezbędne do pomyślnego zakończenia tej transformacji. » Aby ułatwić przejście, format weekendowy nie ulegnie zmianie, i zawsze będzie organizować dwa wyścigi na spotkanie. Podobnie jak w tym roku zwycięzca będzie mógł przystąpić do Renault Sport Academy.
Pomimo rozprzestrzeniania się mistrzostw F3, wszystkie drużyny obecne w 2.0 Eurocup wyraziły duże zainteresowanie przez przyszłość dyscypliny. Renault Sport liczy na około trzydziestu uczestników.
Daty kalendarza na 2019 rok nie zostały jeszcze ustalone, aleznamy już dziewięć z dziesięciu planowanych kierunków : Barcelona, Hiszpania), Paul Ricard (Var), Hungaroring (Węgry), Monza (Włochy), Nürburgring (Niemcy), czerwony Byk Ring (Austria), Silverstone (Wielka Brytania), Spa-Francorchamps (Belgia) i Monako podlegają walidacji.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)