ERC – Peugeot 208 T16 i Ford Fiesta R5 w centrum uwagi w Ypres

Nie będą konkurować, ale będą działać jako samochody „zero”. Przyszłość rajdów regionalnych rozegra się w najbliższy weekend w Belgii.

opublikowany 26/06/2013 à 13:40

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

ERC – Peugeot 208 T16 i Ford Fiesta R5 w centrum uwagi w Ypres

La première sort des ateliers de M-Sport, l?autre est l?œuvre de Peugeot. Dwa nowe samochody spełniające przepisy R5 i reprezentujące przyszłość rajdów regionalnych będą obecne w najbliższy weekend w Ypres na rallye Belgii, siódma runda liczona do Mistrzostw Europy (ERC). Forda Fiesty R5 et 208 T16 nie wystartuje w zawodach, ale na 20 odcinkach specjalnych będzie rywalizować jako samochody „zero”. Silny z drugie miejsce właśnie zdobył na Sardynii, najlepszy wynik w jego dotychczasowej karierze narodowej gwiazdy Thierry Neuville zasiądzie za kierownicą Fiesty R5 przygotowany przez jego zespół M-sport.

Dla przypomnienia, kategoria R5 została zaprojektowana przez FIA, aby docelowo zastąpić Super 2000, które stanowią legion w ERC, oferując „tańsze” i wydajniejsze rozwiązanie. Tym samym koszty są kontrolowane ze względu na zapotrzebowanie producentów na stosowanie standardowych komponentów o długiej żywotności, natomiast wzrost wydajności zostanie osiągnięty dzięki postępowi technologicznemu i zastosowaniu silników turbo.

Ważny moment

„Kategoria R5 jest ważnym składnikiem przyszłości ERC”, wyjaśnia François Ribeiro, dyrektor ds. rozwoju Eurosport Events, promotora ERC. „M-Sport, Peugeot i Citroën budują samochody nowej generacji, które spełniają przepisy techniczne, a inne samochody podążają tą samą drogą. Producenci ci są zainteresowani formułą R5 i stoją przed niesamowitym popytem rynkowym. FIA jest zdeterminowana utrzymać koszty kategorii R5 pod kontrolą, co jest kluczowym czynnikiem sukcesu tej nowej kategorii. To będzie ważny moment dla sportu, kiedy te samochody wyjadą na etapy w Ypres. Jesteśmy zachwyceni, że M-Sport i Peugeot Sport przyjęły nasze zaproszenie do wspólnego startu w Fiestie R5 i 208 T16. Zobaczymy ich poziom wydajności i zachowanie w akcji. Dla organizatora Mistrzostw Europy będzie to idealna okazja dla Eurosport Events do zaprezentowania najbliższej przyszłości ERC. »

Ze swojej strony Malcolm Wilson nie może się doczekać tego doświadczenia z kilku powodów: „Prowadząc samochód w Ypres, możemy skorzystać z testów na pełną skalę i faktu, że mamy Thierry’ego (Neuville, przyp. red.) w maszynie to plus bo jest kierowcą który może zdobyć doświadczenie », zauważa szef zespołu M-Sport. „Chcemy również osiągnąć bardzo dobre wyniki, aby udowodnić naszym przyszłym klientom umiejętności samochodu podczas bardzo ważnego rajdu. Nie ma powodu, dla którego Thierry nie mógłby tego zrobić. Organizatorzy Rajdu i Eurosport Events dołożyli wszelkich starań, aby było to możliwe, dlatego ważne jest dla nich, aby samochodem prowadził lokalny bohater. R5 jest idealny dla ERC, a Ypres to idealne miejsce na rozpoczęcie projektu, który, mamy nadzieję, będzie bardzo udany. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz