4e Spotkanie sezonu odbyło się na Pojezierzu Mazurskim, położonym 250 kilometrów na północ od stolicy Warszawy. Trasa finałowa rozgrywana wokół Mikołajek składała się z trzech odcinków specjalnych, które trzeba było pokonać dwukrotnie, a łączny czas liczył 78,24 km. Główny przeciwnik Nila Solansa, lider imprezy, Mikołaj Marczyk przejął stery wyścigu po wczorajszym wycofaniu się Hiszpana z SS7. To była jedna z ofiar polskich dróg, które mają niefortunną tendencję do ogromnego pogłębiania się, co tworzy głębokie szyny, na których zawodnicy nie mogą całkowicie kontrolować swojego samochodu. Z przewagą 20 s4 nad Tomem Kristenssonem kierowca z Łodzi (140 km na południowy zachód od Warszawy) inteligentnie utrzymał przewagę do samego końca. Szczęście także było po jego stronie. Wczoraj z bardzo dużą prędkością uderzył w drzewo, czego jedyną konsekwencją było urwanie tylnego skrzydła. Dzisiaj przy powtarzających się przejazdach w szynach osłona chłodnicy została zabrudzona ziemią, jednak załoga interweniowała na tyle szybko, aby uniknąć przegrzania silnika. Marczyk (27 l.) swoim studenckim występem odniósł swój pierwszy sukces w ERC. Jest także pierwszym Polakiem, który wygrał u siebie od czasu Kajetana Kajetanowicza w 2013 roku.
En 2e pozycji, Tom Kristensson był zadowolony ze swojego weekendu. Zatytułowany w Juniorze WRC W 2020 r. Szwed miał bardzo skomplikowany rok 2021 w WRC2 i planuje wznowić karierę. Zaangażowany w mistrzostwo Polski zanotował doskonały wynik z maksymalną liczbą punktów. Wyprzedza Kena Torna, który zapewnił solidny występ. Estończyk pozwala mieć na podium 3 różne marki. Efren Llarena, który czuł się niekomfortowo na tych bardzo szybkich odcinkach (średnia dla zwycięzcy 115,1 km/h), nadal spisał się dobrze. Z tym 4e miejsce w Mikołajkach, lider mistrzostw powiększa przewagę przed kolejnym spotkaniem w Lipawie na Łotwie (1-3 lipca).
Lider ze zmniejszoną przewagą 2 sekund nad Tonim Herranenem na początku ostatniego etapu, Laurent Pellier został wyprzedzony przez Fina, który prowadził 3 razy, zanim Francuz ponownie odwrócił trend. Za kierownicą Opla Corsy to drugi po Wyspach Kanaryjskich sukces Francuza w tej kategorii.
Ostateczny ranking
1. |
#3 |
Marczyk Mikołaj – Gospodarczyk S. |
RC2 |
1:38:05.4 |
115.1 |
|
2. |
#11 |
RC2 |
1:38:15.4 |
+ 10.0 |
114.9 |
|
3. |
#15 |
Rozdarty Ken – Pannas Kauri |
RC2 |
1:38:23.5 |
+ 18.1 |
114.7 |
4. |
#1 |
Llarena Efrén – Fernández Sara |
RC2 |
1:38:40.1 |
+ 34.7 |
114.4 |
5. |
#5 |
Tempestini Simone – Itu Sergiu |
RC2 |
1:38:41.3 |
+ 35.9 |
114.4 |
6. |
#9 |
Grzyb Grzegorz – Binięda Adam |
RC2 |
1:39:53.4 |
+ 1: 48.0 |
113.0 |
7. |
#10 |
Mareš Filip – Bucha Radovan |
RC2 |
1:39:55.8 |
+ 1: 50.4 |
112.9 |
8. |
#7 |
Battistolli Alberto – Scattolin S. |
RC2 |
1:39:58.6 |
+ 1: 53.2 |
112.9 |
9. |
#4 |
Pardo Siota J. – Pérez Fernández A. |
RC2 |
1:40:43.8 |
+ 2: 38.4 |
113.0 |
10. |
#8 |
Herczig Norbert – Bacigál Igor |
RC2 |
1:40:56.7 |
+ 2: 51.3 |
112.9 |
11. |
#23 |
Chwietczuk Adrian – Syty Damian |
RC2 |
1:41:15.7 |
+ 3: 10.3 |
111.5 |
12. |
#30 |
Virves Robert – Thulin Julia |
RC3 |
1:41:47.5 |
+ 3: 42.1 |
110.9 |
13. |
#6 |
Campedelli Simone – Kanton Tania |
RC2 |
2:09:05.8 |
+ 31: 00.4 |
88.3 |
Klasyfikacja ERC 2022 po 4 z 8 rund
1 E. Llarena 89 punktów
2 N. Solans 65
3 S. Tempestini 56
4 A. Araujo 45
5 J. Pardo 44
6 A. Battistolli 41
7 S. Campedelli 34
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)