Skoda Fabia Rally2 kontynuuje swój rozwój

Skoda Motorsport nie odpoczywa w procesie rozwoju nowej Skody Fabia Rally2, która pojawi się w tym roku.

opublikowany 25/05/2022 à 11:57

Romaina Bernarda

0 Zobacz komentarze)

Skoda Fabia Rally2 kontynuuje swój rozwój

Skoda Motorsport

Skoda Motorsport pracuje nad tym, aby ponownie stać się punktem odniesienia na rynku Rally2, obecnie zdominowanym przez Citroëna ze swoim C3. Liczba sesji testowych rośnie, a czescy technicy kładą nacisk na doskonalenie rozkładu masy. Pod tym względem podwozie pochodzące z obecnej produkcji Fabii daje inżynierom możliwość dalszej poprawy wydajności samochodu rallye dzięki większemu o 94 milimetry rozstawowi osi i zwiększonej o 48 milimetrów szerokości w porównaniu z modelem produkcyjnym. 
 
Aby osiągnąć optymalny rozkład masy, inżynierowie Skoda Motorsport opracowali unikalną metodę modyfikowania wyważenia samochodu podczas sesji testowych, oceny różnych rozwiązań w zakresie rozkładu masy i analizowania ustawień dla wszystkich typów specjalnych nawierzchni.
 
Skoda Fabia Rally2 2022 kontynuuje swój rozwój.

Skoda Fabia Rally2 2022 kontynuuje swój rozwój.

Jan Krasula, kierownik projektu zespołu programistów ŠKODA Motorsport, wyjaśnia: „Aby osiągnąć jak najlepszy wynik, zaczynaliśmy od zera w porównaniu z poprzednim Fabia Rally2. Udało nam się na przykład zmienić położenie zbiornika paliwa. W komorze silnika wykorzystaliśmy większą przestrzeń w konstrukcji podwozia. Przeprojektowaliśmy także skrzynię biegów, sprzęgło i koło zamachowe, aby uzyskać mniejszą bezwładność i większą wydajność. Ponadto nowa generacja otrzymuje większy i wydajniejszy obwód chłodzenia, którego nie można było umieścić pod maską obecnego samochodu. »

Emil Lindholm, aktualny mistrz Finlandii, również powiedział, że był pod wrażeniem szeroko zakrojonych testów samochodu w fazie rozwoju: „Nowa generacja jest bardzo dobrze wyważona. Większy rozstaw osi sprawia, że ​​samochód jest nieco cichszy, a tył jest stabilniejszy”. Andreas Mikkelsen, mistrz Europy 2 WRC2021 i 2021 za kierownicą Fabii Rally2 EVO, podsumowuje tę kwestię: „Równowaga samochodu jest naprawdę, naprawdę niezła. Dzięki temu, że mogę naciskać podczas skoków, nabieram dużej pewności siebie. Ostatnim złodziejem, który brał udział w tej genezie, jest Kris Meeke, były oficjalny kierowca Citroëna, który dzięki temu ma solidne referencje, które zapewnią Czechowi dobrą pozycję na scenie wyczynowej: „Krok po kroku wprowadzamy ulepszenia we wszystkich obszarach. » Fabia wkrótce zostanie przedstawiona do zatwierdzenia i będzie miała swój oficjalny debiut jeszcze w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE > Yohan Rossel: „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę brać udział w wyścigu o tytuł”

CZYTAJ TAKŻE > Testy polarne kolejnej Skody Fabia Rally2

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz