Program Skoda Motorsport na rok 2022

Po świętowaniu 120-lecia obecności w sportach motorowych Skoda Motorsport nie zamierza w 2022 roku przerywać inwestycji. Pojawi się nowa Fabia Rally2, a do wyścigu wystartuje wersja elektryczna.

opublikowany 29/12/2021 à 17:32

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Program Skoda Motorsport na rok 2022

W tym roku ponownie Michał Hrabanek, szef Skoda Motorsport, miał wiele do powiedzenia, podsumowując rok 2021. Jeśli producent zdecydował się już oficjalnie nie angażować, jego wsparcie jest na tyle ważne, aby różne zespoły, które z niego korzystają, nadal świeciły w kilku mistrzostwach. Zdobywając tytuł WRC2 i ERCDwie najlepsze nagrody w tej kategorii otrzymał Andreas Mikkelsen. Nie ograniczało się to jednak do tego, gdyż Skoda Fabia Rally2 Evo koronowała także w Argentynie (Alejandro Cancio), Australii (John O'Dowd), Belgii (Adrian Fernémont), a nawet we Włoszech (Giandomenico Basso). Lista jest długa, a wyróżnienia te dołączają się do tych, które odnotowano już w ostatnich latach.

Aby seria nie zakończyła się po 7 sezonach z tą wersją, Skoda od kilku miesięcy pracuje nad następcą dotychczasowej Fabii. „ Będzie bazował na modelu produkcyjnym nowej generacji– wyjaśnia Hrabanek. Jesteśmy więc w trakcie projektowania zupełnie nowego samochodu. rallye który będzie wyposażony w całkowicie nowy układ napędowy i podwozie. » Jeśli chodzi o termin pojawienia się w wyścigu tej Fabii 2022, Czech pozostał niejasny: „ Nie ustaliliśmy jeszcze daty, ale naszym celem jest lato 2022 roku. » Kontynuując swoje zaangażowanie w konkursy konwencjonalne, Skoda zdecydowała się także zainteresować projektem opartym na czystych energiach. Chociaż najważniejsza kategoria w WRC przejdzie na hybrydę, czeska marka będzie wspierać w 100% elektryczną Fabię, która została opracowana w Austrii przez zespół Kreisel Electric i Raimunda Baumschlagera.

Samochód brał już udział w trzech rajdach w roku 2021, a w tym kraju powinien zostać wpisany w roku 2022.” Elektryfikacja odgrywa coraz większą rolę nie tylko w samochodach drogowych, ale także w sportach motorowych– wyjaśnia szef działu konkurencji. Musimy przygotować się na te zmiany. Kiedy poproszono nas o opracowanie w pełni elektrycznego pojazdu wyścigowego, natychmiast skorzystaliśmy z okazji. Dostosowaliśmy nadwozie, podwozie i zawieszenie Fabii Rally2 Evo do wymagań elektrycznego układu napędowego. Prototyp o nazwie Skoda RE-X1 Kreisel można konfigurować do rajdów i rajdów rallycross o mocy od 260 do ponad 500 kW. Samochód już podczas pierwszych występów robił ogromne wrażenie. »

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz