Cédric Farlay i Raphaël Marry w wielkich ligach

Cédric Farlay i Raphaël Marry, odpowiednio zwycięzcy Michelin Rallye Tour 2021 w wersji z napędem na dwa koła i w R-GT, wystartowali do rajdu w idealnych warunkach za kierownicą Clio Rally4 i Alpine A110 Rally w barwach francuskiego producenta.

opublikowany 03/05/2022 à 09:00

Emmanuela Nauda

0 Zobacz komentarze)

Cédric Farlay i Raphaël Marry w wielkich ligach

Raphaël Marry świetnie się bawił © Bastien Roux / DPPI

« Podobnie jak profesjonaliści » – to sformułowanie, którego regularnie używali Cédric Farlay i Raphaël Marry, gdy rozmawiali o swoim udziale w Rodanie-Charbonnières, ufundowaniu ich zwycięstwa w Rajd Michelin 2021. Po tradycyjnym rekonesansie Farlay i Marry udali się do bazy testowej, aby odkryć swojego wierzchowca, a inżynierowie i technicy wysłali ich na cały weekend, aby im towarzyszyli.

Cedric Farlay, Renault Linia Clio RS © Bastien Roux / DPPI

« Dziś po południu podczas testów odkryłem Clio Rally4. Jest duża różnica w stosunku do 2-litrowego wolnossącego silnika Clio Ragnotti Group A, którym na co dzień jeżdżę. Podwozie jest wyjątkowe, z turbosprężarką, która naciska bardzo mocno. Podczas pierwszego przejazdu zachowałem dużą ostrożność, potem udało mi się odpowiedzieć na wiele pytań, zwierzył się Cédric Farlay. Jesteśmy amatorami, nie jesteśmy przyzwyczajeni do takiego komfortu. To zaszczyt móc uczestniczyć w rundzie Mistrzostw Francji w tak doskonałych warunkach z zespołem Michelin i AMD. » Przyzwyczajony do jazdy w rajdzie A110 Raphaël Marry skorzystał z testów, aby pogłębić swoją wiedzę na temat R-GT: „ Udało mi się współpracować z inżynierem zawieszenia ALP Racing. Pozwoliło mi to na postęp i rozwój umiejętności prowadzenia samochodu. Wszystkie elementy służą zapewnieniu maksymalnej przyjemności. »

Bogaty w lekcje

Korzystając z porad swojego personelu technicznego, zwycięzcy konkursu Rajd Michelin wykazywał dobrą krzywą progresji, unikając jednocześnie wielu pułapek związanych z a rallye próbować. „ Przygotowywaliśmy się do rywalizacji w rajdzie na dystansie ponad 200 kilometrów i nie będę ukrywać przed Wami, że z radością doczekaliśmy się mety w sobotni wieczór, cieszył się Farlay, piąty w klasie Rally4. Było wiele nowych parametrów do zrozumienia i przyswojenia. Clio Rally4 szybko się uczy, wszystko jest łatwiejsze dzięki ograniczeniom, których nie szukałem. Współpraca z inżynierami i analizowanie różnych zebranych danych pozwala lepiej zrozumieć sposób prowadzenia pojazdu oraz zoptymalizować hamowanie i ponowne uruchamianie. To informacje, których zwykle nie mamy. »

Rafał Maria, Alpine A110 © Bastien Roux / DPPI

Ósmy w szczególnie konkurencyjnej klasie R-GT Raphaël Marry pozostał bardzo uważny: „ Rywalizacja w rundzie Mistrzostw Francji z Team FJ, Signatech i technikami Michelin to wspaniałe przeżycie. Przez cały ten tydzień korzystałem z porad specjalistów od sportów motorowych, którzy znają się na swojej pracy. Dużo pracowaliśmy nad układem jezdnym i połączeniami z masą. Wszystkie te osiągnięcia będę mógł zoptymalizować za kierownicą mojego Alpine podczas kolejnych wieców. Jeździłem jednak samochodem, który nie był mój i w tym przypadku należy szanować sprzęt i zespoły pracujące wokół ciebie. » Wystarczająco, aby podsunąć pomysły przyszłym kandydatom na zwycięstwo w Michelin Rallye Tour 2022.

 

Julien Vial, dyrektor ds. konkurencji dla klientów Michelin Europe

„Trofeum Michelin to dobra formuła na Mistrzostwa Francji i od kilku lat myśleliśmy o zorganizowaniu organizacji zawodów Coupe de France. Zdecydowaliśmy się na ten krok w 2021 roku. Michelin Rallye Tour to dla nas szansa na wsparcie kierowców-amatorów obecnych w Coupe de France, jest to nam naprawdę bliskie. Pragnieniem Michelin jest zwrócenie się do wszystkich załóg.

Julien Vial, dyrektor ds. konkurencji dla klientów Michelin Europe © Bastien Roux / DPPI

Z Ceerta (Europejskie Centrum Badań Technicznych Auto-moto), nasz dystrybutor (Przeczytaj także > Agostino Turuani: „Nie wiedząc o tym, urodziłem się jako Michelin”), ściśle współpracowaliśmyboration, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom kierowców i zapewnić im różnorodne porady przy obecności naszych techników na niektórych rajdach. Pierwszy rok upłynął pod znakiem ograniczeń związanych z kryzysem zdrowotnym. Biorąc pod uwagę rozwój sytuacji w 2021 r., zdecydowaliśmy się na elastyczność, otwierając kalendarz na wszystkie wydarzenia Coupe de France, aby się dostosować. Skorzystaliśmy z okazji, aby wysłuchać oczekiwań kierowców, wyniki są bardzo pozytywne, a media dobrze je relacjonują, podkreślając poszczególnych zwycięzców. Chciałbym również skorzystać z okazji, aby podziękować głównym graczom, którymi są Ceerta, Signatech, Alpine Wyścigi i Stellantis (zaangażowany ze zwycięzcą roku 2021 w przydział napędu na cztery koła. Nota redaktora). Na rok 2022 wracamy do określonego kalendarza, który pozwala nam stworzyć prawdziwe wyzwanie pomiędzy pilotami i nagrodami końcowymi, które zawsze są równie motywujące do wyróżnienia naszych zwycięzców. »

 

Philippe Sinault, dyrektor Signatech

„To skojarzenie pojawiło się bardzo naturalnie, gdy Michelin skontaktował się ze mną, aby porozmawiać o tym projekcie. To istotna i miła operacja, która pozwala zwycięzcy otrzymać możliwość ścigania się w rundzie Mistrzostw Francji zAlpine Rajd A110. Właściwie to pytanie nie padło!

Philippe Sinault, dyrektor Signatech © Bastien Roux / DPPI

Wiele wymieniliśmy z Raphaëlem Marry w przygotowaniuAlpine. Celem jest umożliwienie kierowcom przeżycia rundy Mistrzostw Francji we własnym tempie. Zapewniamy im środowisko, które pozwala im się rozwijać i zdobywać wspaniałe doświadczenie. »

 

Benoît Nogier, dyrektor sprzedaży wyścigów Alpine Wyścigi

„Michelin zaprezentował nam swój projekt podczas zawodów Coupe de France. To zawody, które reprezentują serce naszego sportu i ważne było, aby wzmocnić naszą obecność wśród kierowców i zespołów biorących udział w wydarzeniach Coupe de France.

Benoît Nogier, dyrektor sprzedaży wyścigów Alpine Wyścigi © Bastien Roux / DPPI

Naszym pragnieniem jest zaoferować zwycięzcom to, co najlepsze i dać im pewność siebie przed startem w rundzie Mistrzostw Francji. Nadzorujemy ich, aby podczas tego odkrywczego weekendu bawili się maksymalnie, zarówno jeśli chodzi o samochód, jak i format imprezy. Szczególną uwagę zwróciliśmy na zanurzenie ich w kontekście zawodowym, tak aby byli oficjalnymi kierowcami na czas trwania rundy Rajdowych Mistrzostw Francji. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz