Premia za Coupe de France

Choć pandemia wirusa mocno uderzyła w krajowe i międzynarodowe sporty motorowe, Coupe de France des Rallyes będzie jedną z pierwszych serii, która tego lata wznowi swoje prawa. A jego zalet jest mnóstwo.

opublikowany 30/06/2020 à 15:23

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Premia za Coupe de France

To korek, którego nikt nie powinien się wstydzić. Podczas gdy nagromadzenie samochodów na autostradach prowadzących do francuskich wybrzeży w punkcie zawiasowym w lipcu i sierpniu pozostaje momentem, którego co roku obawiają się letni goście, wysoka koncentracja zawodników spodziewana po wznowieniu Coupe de France pachnie powrotem do biznesu w sporcie samochód. Flagowe wydarzenie dla 10 000 uczestników regularnie zaliczanych do 250 wydarzeń w kalendarzu. Puchar Krajowy z pewnością przyciągnie wzrok wszystkich, którzy wyjdą z bezprecedensowego letargu zawodów.

Nie ma wątpliwości, że ulga jest ogromna dla organizatorów, którym udało się utrzymać lub przełożyć wydarzenie w nowym, bardzo napiętym kalendarzu. „To, co skłoniło nas do cierpliwości w podejmowaniu decyzji o utrzymaniu lub odwołaniu organizacji 2020, to zobaczyć, co będzie w przypadku kontynuacji epidemii, szczególnie w maju, wyjaśnia Jean-Pierre Roche, przewodniczący komitetu organizacyjnego Rajd samochodowy Gap Racing zaplanowano na weekend 1 i 2 sierpnia.

Mieliśmy pewne trudności organizacyjne związane z utratą partnerów prywatnych, a nawet władz lokalnych. Trochę byliśmy wytrąceni z równowagi, ale znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwoliło grupie załóg, które po tej dłuższej przerwie chciały wznowić sport motorowy, zorganizować imprezę na poziomie sportowym, ale bez środków finansowych. Pozwala im to jednak jeździć w rzeczywistych warunkach, dla niektórych w obliczu zbliżającego się wznowienia mistrzostw Francji we wrześniu. »

Pewne szaleństwo

Jak wytłumaczyć te listy zgłoszeń osiągające wartości rzadko osiągane w przypadku niektórych wydarzeń i liczące blisko 200 załóg? „Należy pamiętać, że niezależnie od poziomu, w Pucharze czy Mistrzostwach, ważna jest francuska pasja do rajdów. opisuje Jeana Galpina, zwycięzcę z 1987 r. i udziałowca w organizacji Rajdu Cœur de France. Puchar pozostaje najważniejszym wydarzeniem rajdów dla kierowców nieprofesjonalnych. Już kilka tygodni temu mówiłem, że nie martwię się zbytnio ożywieniem gospodarczym, a dzisiejsze liczby to potwierdzają. To całkiem szalone. »

Ogólna dostępność Pucharu, zwłaszcza finansowa w porównaniu do innych dyscyplin sportów motorowych, zawsze była cechą charakterystyczną tej serii i to po raz kolejny przyczyni się do tego sukcesu. „Tak czy inaczej, każdy miał już zaplanowany budżet na 2020 rok, analizuje Philippe Vaness, organizator Rajdu Mont-Blanc-Morzine, który wznowi asfaltową część mistrzostw. Co więcej, od czasu uwięzienia ludzie nie prowadzili pojazdów. »

Okres wymuszonej bezczynności w połączeniu z modyfikacjami początkowych programów, który wydaje się skłaniać zawodników do przeglądu swoich planów w okresie rekonwalescencji, nawet jeśli oznacza to znacznie dłuższe podróżowanie, podczas gdy kierowcy priorytetowo traktują wydarzenia swojej ligi przede wszystkim ze względu na dążyć do kwalifikacji do finału, w którym zgrupowanych zostanie 240 najlepszych załóg. Odbywający się pod koniec sierpnia Rajd Autun, który zawsze cieszy się dużą popularnością, może pochwalić się zdumiewającymi liczbami w tym zakresie.

„Mamy ogromne zapotrzebowanie i przygotowaliśmy już listę oczekujących, wyjaśnia Raphaël Diard, prezes ASA Morvan. Zainteresowanie jest ogromne. Wiele osób chce wziąć udział w wydarzeniach, aby zdobyć punkty do finału w 2021 r. Mamy też 60% lub więcej uczestników, których nigdy nie widzieliśmy w wydarzeniu. Takiego pola, na którym na starcie było 250 samochodów, nigdy nie mieliśmy i myślę, że już nigdy nie będziemy mieli. »

Powrót do akcji Pucharu mógłby przyciągnąć uwagę także poza naszymi granicami. „Powinniśmy mieć wielkie nazwiska z mistrzostw, które przybędą, aby wziąć udział, a także szwajcarskie załogi, aby stworzyć wysokiej jakości boisko z około 170 zawodnikami, nowoczesnymi i VHC”, kontynuuje Jean-Pierre Roche w Gap.

Zbiorowa regeneracja

Nie trzeba dodawać, że pandemia i izolacja były bardzo szkodliwe dla gospodarki lokalnej, krajowej i międzynarodowej. Działalność wielu handlowców lub firm została ograniczona, co pociągnęło za sobą znaczne straty finansowe. Tak wielu kibiców było czasami zmuszonych do rezygnacji z udziału w organizacji wydarzenia, co było jednym z elementów, który niestety prowadził do dużej liczby odwołań, a także niepewnością związaną z sytuacją wokół koronaawirusa. „Opóźniliśmy ten wybór, aby w określonym czasie wyczerpać wszystkie środki, przyznali organizatorzy Montagne Noire. Niestety, kończy nam się czas. Decydująca data 1 sierpnia, niedawne zawalenie się drogi Tourette'a, dokumentacja Covid do sporządzenia i prawdziwa fabryka gazu to elementy, które przekonały Komitet Organizacyjny, aby nie rozważać już realizacji „wydarzenia w 2020 roku”.

Wydarzenia, które na swoim poziomie mogą pomóc także terenom otaczającym rajdy na poziomie gospodarczym. „Naszą decyzją motywowaliśmy również pomoc w ponownym uruchomieniu francuskich sportów motorowych 1 sierpnia, a jeśli możemy podać FFSA pomocną dłoń w wznowieniu zawodów, tym lepiej. podkreśla Jean-Pierre Roche. Oznacza to jednak także pomoc wielu partnerom, których mamy od kilku lat, którzy wspierali nas finansowo i do których nie zamierzamy zwracać się w tym roku, ponieważ wiele sklepów i przedsiębiorstw znajduje się w trudnej sytuacji. Jest to sposób, aby dać im impuls do szybszego ponownego uruchomienia, tak jak w przypadku sektora hotelarskiego lub gastronomicznego w okolicach Tallard. »

Zachowaj czujność

W chwili pisania tych słów pozostaje wielka niewiadoma: protokół sanitarny, który będzie obowiązywał we wszystkich wydarzeniach Coupe de France po ich wznowieniu. Jeśli logicznie byłoby wymagane zachowanie dystansu fizycznego, utrzymanie noszenia masek i ograniczenie liczby osób, niepewność nie ułatwia zadania komitetom organizacyjnym.. „Wiem, poprzez ligę i ASA des Alpes, że możemy zorganizować wyścig 1 sierpnia, ale nie otrzymałem żadnych informacji dotyczących protokołu, wskazuje Jean-Pierre Roche. Powinniśmy zakazać społeczeństwu przeglądów technicznych. W pozostałych przypadkach wprowadzone zostaną odpowiednie oznakowania dla społeczeństwa dotyczące Covid-19. »

Widzenie wznowienia rywalizacji, które przyciągnęło tak wielu zawodników, daje powód do nadziei na resztę sezonu. Ale należy zachować ostrożność. „To dobry znak, ale będzie okres przed i po tym kryzysie, temperuje Hervé Bessona, przewodniczącego komisji Rajdowego Pucharu Francji w FFSA. Panuje euforia związana z ożywieniem gospodarczym, ale mogą pojawić się problemy finansowe zarówno po stronie organizatorów, jak i kierowców. Oficjalnie regulamin nie został jeszcze opublikowany, ale punkty kwalifikacyjne do finału 2020 zostaną zachowane na rok 2021.

FFSA twierdzi również, że z uwagą obserwuje rozwój sytuacji w przyszłym roku, zarówno jeśli chodzi o ustalanie programów, jak i organizację wydarzeń, aby utrzymać atrakcyjność konkursu. „Na razie wszyscy ponownie umieszczają swoje wydarzenie w kalendarzu na przyszły rok, zauważa Hervé Besson. Ale nieuchronnie będą rzeczy do przeglądu i pytania. Wszyscy mamy do odegrania rolę i wiemy, gdzie można zaoszczędzić pieniądze, z wyjątkiem bezpieczeństwa. » Mając silną chęć powrotu na odcinki specjalne i mnóstwo tras, których nigdy wcześniej nie widziano, nie będzie mowy o wakacjach podczas wyścigu tego lata. I możemy się z tego tylko cieszyć!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz