Mont-Blanc Morzine – Ciężki na regenerację

Po dwóch miesiącach wakacyjnej przerwy ponad dwustu kierowców spotkało się w Morzine na szóstej rundzie Mistrzostw Francji. Jedną z atrakcji weekendu będzie odkrycie pucharu Opel e-Rally Cup, który po raz pierwszy zatrzymuje się we Francji.

opublikowany 08/09/2022 à 09:44

Emmanuela Nauda

0 Zobacz komentarze)

Mont-Blanc Morzine – Ciężki na regenerację

Yoann Bonato i Benjamin Boulloud ponownie stawiają na szali swój tytuł © Grégory Lenormand / DPPI

Lider mistrzostw Francji z dwoma zwycięstwami i trzema drugimi miejscami, Quentin Giordano (Polo GTI R5-Sarrazin Motorsport) chce wykorzystać swoją wizytę w Morzine, aby zwiększyć przewagę nad prześladowcami. Zwycięzca w Le Touquet, Nicolas Ciamin (i20 N Rally2-Hyundai 2C Compétition) wie, że aby utrzymać się w wyścigu o tytuł, musi wspiąć się na szczyt podium.

GIORDANO Quentin, RODZIC Kevin, Volkswagen Polo GTI © Gregory Lenormand / DPPI

Dzięki dwóm zwycięstwom i trzem wycofaniom Yoann Bonato (C3 Rally2-CHL Sport Auto) stał się „elementem destrukcyjnym”. Obrońca tytułu kierowca 2 Alpes zamierza sięgnąć po szóste zwycięstwo w Morzine, aby zostać najlepszym zawodnikiem zawodów, wyprzedzając takich kierowców jak Philippe Bugalski, Bruno Saby i Didier Auriol.

Trwa rekonesans u podnóża Mont-Blanc © Bastien Roux / DPPI

Drogi Rajd samochodowy Mont-Blanc Morzine doskonale nadaje się do cech charakterystycznychAlpine Rajd A110. Lider mistrzostw 2WD, Cédric Robert (Team Bonneton HdG), mógł zobaczyć, jak odnosi sukcesy w tych szybkich odcinkach specjalnych. Stéphanois znajduje silnego przeciwnika w R-GT. Rzeczywiście, Quentin Gilbert powraca do Mistrzostw Francji za kierownicą Rajdu A110.

ROBERT Cedryk, DUVAL Mateusz, Alpine A110 © Damien Saulnier / DPPI

Jeśli chodzi o outsiderów, wielu aspiruje do miejsca na podium na początek mistrzostw. Jérémi Ancian (Polo GTI R5-Sarrazin Motorsport), William Wagner (Polo GTI R5-Sarrazin Motorsport), Hugo Margaillan (C3 Rally2-CHL Sport Auto), Pierre Roché (C3 Rally2-Team FJ), Eric Mauffrey (Fabia evo Rally2) , Patrick Rouillard (Fabia evo Rally2), Florian Bernardi (Fabia evo Rally2), Kevin Bochatay (C3 Rally2-CHL Sport Auto) i Thibault Habouzit (DS 3 WRC-PH Sport By GT2i) nie ukrywają swoich ambicji związanych z tą wizytą w Górnej Sabaudii.

ROCHE Pierre (FRA), ROCHE Martine (FRA), Team FJ, Citroën C3 © Bastien Roux / DPPI

Trofeum Michelin będzie miejscem zaciętych bitew, czy to z Rally2/R-GT (Premium), czy z Sarą Rumeau (Opel Corsa) i Ludoviciem Godardem (Clio F2/14) wśród amatorów. Ta pierwsza będzie także dążyć do nowego zwycięstwa w rankingu kobiet.

Potroić Rajdowy Mistrz Francji (Amator 1997, Super 1600 2003 i Terrestrial 2011) oraz dwukrotny Mistrz Europy (2004 i 2007), Simon Jean-Joseph wraca do służby na weekend ze swoim wiernym pilotem Patrickiem Pivato w Subaru Impreza Group A, co pozwoliło mu wygrać Mont-Blanc w 1998 roku.

Subaru Impreza Grupa A w akcji na Mont-Blanc Morzine © DPPI

Clio Trophy France, w którym wystartowało 51 zawodników, potwierdza swój niesamowity sukces! Od strony sportowej Thomas Chauffray (Clio Rally5), bezkompromisowy od początku sezonu, może zdobyć tytuł w ten weekend.

Trofeum Alpine Elf Rallye oznacza także jego wznowienie, a Cyril Raymond byłby szczęśliwy, gdyby zakończył swoją złą passę (2 kolejne wycofania się z zawodów) i wrócił na podium Trophy. Ze swojej strony Grégory Fontalba wykorzystuje ważne punkty.

Na trasie kolarze zagrają znane i lubiane utwory, w tym wariant ES des Lullin. 183,7. edycja Rajdu Mont-Blanc Morzine licząca 14 km podzielona na 2 odcinków specjalnych i 74 odcinki pozostaje wierna tradycji. Zmieniająca się pogoda może wstrząsnąć całą sytuacją.

BONATO Yoann (FRA), BOULLOUD Benjamin (FRA), CHL SPORT AUTO, Citroën C3 © Bastien Roux / DPPI

Zainaugurowany w 2021 roku w Niemczech wyścig Opel e-Rally Cup po raz pierwszy zatrzymuje się we Francji z 12 Corsami, w tym jedną prowadzoną przez Didiera Malgę, jedynego przedstawiciela Francji.

Pierwszy francuski występ w Oplu Corsie e-Rally © Jorge Cunha / DPPI

Uczestnicy tego pucharu pokonają z czasem 129,13 km na dwóch etapach, zużywając 210,47 kW na samochód.

Wszystkie informacje na stronie organizatora

 

CZYTAJ TAKŻE > Wielki cios Giordano podczas rajdu Vosges-Grand Est

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz