Sébastien Loeb: „Rajd Azorów zapowiada się skomplikowanie”

Choć jego kariera rozwija się, Sébastien Loeb nigdy nie postawił stopy na Azorach. Ta luka wkrótce zostanie wypełniona, gdyż weźmie udział w rajdzie, co umożliwi mu także poznanie Skody Fabia RS Rally2.

opublikowany 26/03/2023 à 14:22

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb: „Rajd Azorów zapowiada się skomplikowanie”

© Bastien Roux / DPPI

Jak zorganizowano ten wyjazd na Azory?

To nie pierwszy raz, kiedy otrzymuję tego typu propozycję udziału w tym wydarzeniu. Wiedząc, że na razie nie ma uchwytu WRC planowałem, miałem jeszcze sporo innych zaproszeń tego typu do rywalizacji w rajdach tu i ówdzie. Jeśli chodzi o Azory, obejrzałem kilka filmów i wydaje mi się, że było to bardzo miłe spotkanie. Kusił mnie również fakt, że rozgrywa się na błocie, bo sprawia mi to większą frajdę niż na asfalcie… więc się zgodziłem.

Czy ściganie się na Rally2 nie spowolniło Cię?

Co prawda nie ma to nic wspólnego z WRC, ale na szutrach myślę, że fajnie będzie jeździć tą Skodą.

Twoje ostatnie doświadczenie z samochodem tej kategorii miało miejsce jakiś czas temu, prawda? Czy kiedykolwiek udało Ci się tego spróbować?

Cela doit dater de 2019, lorsque j’ai disputé le Terre du Haut-Var avec la Hyundai R5. Sur ces autos, il y a certes moins de chevaux, mais cela reste sympa de rouler avec. La nouvelle Fabia RS a l’air efficace. Je ne la connais pas du tout. Je vais pouvoir la découvrir le mardi avant la course. J’en ai déjà discuté avec François Delecour qui l’a utilisée au Monte-Carlo et il m’a dit que c’était une bonne auto.

Czy próbowałeś wyobrazić sobie trasę na podstawie istniejących filmów?

Rzeczywiście oglądałem kilka kamer samochodowych. Znalazłem jedną autorstwa Dani Sordo, jedną autorstwa Yoanna Bonato i kolejną autorstwa Andreasa Mikkelsena. Są zbyt kiepskiej jakości, żeby można je było wykorzystać jako podstawę, a w dodatku czasy są inne niż to, co robili do zeszłego roku. Nie zamierzałem robić notatek. Jest tam kilka bardzo pięknych krajobrazów, ale nie wydawało mi się to takie piękne rallye prosty. Profil odcinków był dla mnie dość trudny, z dużą ilością ślepych zakrętów. Jest albo dużo roślinności, albo nasypów.

Aby uczynić ćwiczenie jeszcze trudniejszym, czy zamierzasz jeździć ze swoim partnerem, któremu może brakować odrobiny przeszkolenia?

Efektywnie. Mam nadzieję, że uda jej się „zrównoważyć” nuty, bo też zauważyłem, że piloci dużo mówią, bo jest bardzo kręto. Nie możemy jednak zapominać, że jedziemy tam, żeby się dobrze bawić. Jeśli nuty będą dobrze szły i jeśli uda nam się złapać rytm, tym lepiej, w przeciwnym razie spróbujemy się dobrze bawić.

Powinni być jacyś kierowcy, którzy jeżdżą szybko, prawda?

Ktoś taki jak Andreas Mikkelsen, który już tego dokonał, powinien być naprawdę szybki. Być może znajdą się inni zawodnicy, którzy będą mieli znacznie lepszą wiedzę terenową ode mnie, który wykonałby z partnerem dwa przejazdy rekonesansowe! Nic nie jest na moją korzyść, ale jestem trochę przyzwyczajony do tego typu sytuacji.

Czy współpracowałeś już z zespołem Toksport?

Jeszcze nie. Mamy kontakt, odkąd dowiedziałem się, że będę ścigał się jednym z ich samochodów. Poznajemy się telefonicznie i umawiamy się we wtorek na pierwszą przejażdżkę.

CZYTAJ TAKŻE > Wyczyn Loeba i Biasion, który może zadecydować o tym, że Ogier będzie walczył o tytuł w 2023 roku

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz