Andrea Adamo: „Być może producenci nie są pewni przyszłości WRC”

Chociaż Andrea Adamo, były maestro Hyundai Motorsport, jest na emeryturze, bacznie obserwuje to, co dzieje się w WRC. Trafność jego słów i jego żartobliwość przypominają nam, jak bardzo brakuje tej postaci w mistrzostwach.

opublikowany 07/12/2022 à 16:53

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Andrea Adamo: „Być może producenci nie są pewni przyszłości WRC”

Andrea Adamo bardzo krytycznie wyraził się o WRC © Francois Flamand / DPPI

Andrea, jak wygląda sukcesja WRC dzisiaj ?

Andrea Adamo: W przypadku młodych ludzi sytuacja jest skomplikowana. Nie wpadając w pułapkę „wcześniej było lepiej”, trzeba przyznać, że w latach 1990. prywatne zespoły mogły wystawiać samochody z poprzednich sezonów i żywić nadzieje. Markko Märtin zaczął od: Toyota Corolla WRC, Petter Solberg też… Dziś nie jest to już możliwe. Jak oczekujesz, że zespół zainwestuje w Rally1? To zbyt drogie. Rozmawialiśmy o tym już wcześniej, ale pozostaje pytanie: czy WRC wybrało właściwe samochody na przyszłość?

Czy regulacje dotyczące egzaminów, które powinny wejść w życie w 2023 roku, nie są przeszkodą dla tej sukcesji?

Moim zdaniem jest to poważny problem. Jak można oczekiwać, że ktoś, kto dopiero zaczyna, będzie rozwijał swoje umiejętności już po 1 dniu testów? rallye ? Dzień ! Poza tym być może będzie jeszcze mniej. Kiedy powiedziałem tę uwagę FIA i promotorowi, odpowiedzieli, że zespoły mają stałą bazę i muszą ją po prostu wykorzystać w walce z tymi pretendentami. Jak możemy sobie wyobrazić, że zdobędą tam niezbędne doświadczenie? To nie tak to działa.

Co powinno być zrobione?

Może warto pozwolić im przystąpić do testu przed egzaminami? Oczywiście musielibyśmy określić ramy: limit wieku, pozycje końcowe, liczbę wyścigów... a także dopilnować, aby Kalle Rovanperä nie spełniała tych kryteriów! (śmiech) Sytuacja nie zachęca producentów do inwestowania w młodych ludzi. Próbowałem to zrobić z Oliverem Solbergiem… i wolę nie komentować sposobu, w jaki sobie z tym poradziłem, ponieważ uważam, że to najlepszy sposób na spalenie dziecka. To doświadczenie z pewnością skłoni marki do dokładnego przemyślenia przed przystąpieniem do takiego procesu.

Czy uważasz, że FIA ​​powinna wprowadzić obowiązek 4?e samochód dla początkującego czy wymaga stworzenia załóg Junior w WRC2?

Dopóki będziesz próbował narzucać pewne rzeczy, zespoły zawsze znajdą sposób, aby to obejść. Wcześniej nie było żadnych zasad i tak było. Inwestycje rozłożone na kilka lat powinny być dla producentów czymś naturalnym. Być może nie są pewni przyszłości WRC. Wmawiają sobie, że lepiej jutro wygrać, bo pojutrze nic nie jest pewne. Nie lubię brać F1 jako odniesienie, ale wydaje mi się, że główne zespoły mają drużyny juniorów. Wiąże się to z aspektem biznesowym, ale jest to również sposób patrzenia na sytuację w dłuższej perspektywie. Już w WRC mówią o silniku na rok 2026, wciąż nie wiemy, co zamierzają zrobić… jutro rano! Jak w takich warunkach chcesz inwestować przez kilka lat? Nie chcę być negatywnie nastawiony. Kocham ten sport i dlatego zadaję sobie pytania, żeby wymyślić rozwiązania.

Czy WRC3 Junior to właściwa droga na wejście do Pucharu Świata?

Kierowcy tym samochodem chcą przede wszystkim pokazać, że są w stanie dojechać do mety, a nie udowodnić, że są szybcy. Kiedy jedziesz tym Rally3 po ziemi, drogi są tak zniszczone, że możesz jeździć tylko w trybie specjalnym. Może powinniśmy zarezerwować Rally3 na Mistrzostwa Europy. Zwycięzca wygra budżet na przyjazd na Puchar Świata w następnym roku na Rally2. Jeśli spojrzeć na kariery Kalle, Olivera, Gusa Greensmitha czy Pierre-Louisa Loubeta, rywalizowali oni głównie w Rally2. Kiedy oceniamy cenę sezonu składającego się z 8 wyścigów ERC, gdzie był nawet projekt zrobienia 9, robi wrażenie. Dlaczego nie zarezerwować go na Rally3, a później przenieść się do Rally2 w WRC?

Co sądzisz o Rajdowej Gwieździe FIA?

Myślę, że wszystko będzie zależeć od wyniku końcowego. Jeśli będzie pozytywny, to warto było to zrobić. W przeciwnym razie mnóstwo pieniędzy zostanie wydanych na nic...

Komentarze zebrane przez L. Rocciego

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz