Uznany kierowca lub emblematyczny model często przyczyniają się do reputacji marek w sportach motorowych, podobnie jak pewne osiągnięcia technologiczne wniesione przez główne konkurencyjne grupy.
W tej dziedzinie Audi pozostaje jedną z najnowocześniejszych marek, wprowadzając na rynek model Quattro z napędem na cztery koła WRC, czyli przyjęcie diesla i hybrydyzacji w Wytrzymałość aux 24 godziny Le Mans i w Mistrzostwach Świata.
W firmie Ingolstadt istnieje również architektura silników, która uczyniła rozkwit modeli szosowych, sportowych, ale przede wszystkim wyczynowych: słynny 5-cylindrowy silnik, który obchodzi swoje 40-lecie. Wyposażony w turbosprężarkę blok ten zapewnił Quattro Group 4, a następnie Grupie B, w różnych wersjach, liczne sukcesy w WRC, w tym tytuł mistrza świata dla marek w 1982 i 1984 r. oraz korony kierowców dla Hannu Mikkoli w 1983 r. i Stiga Blomqvista w następnym roku.
Na zboczach Pikes Peak pięciocylindrowy silnik był odpowiedzialny za napędzanie Waltera Röhrla i wulkanicznego Quattro S5 E1 do zwycięstwa w 2 r., podczas gdy Audi IMSA GTO i jego ponad 700 KM zabłysły na amerykańskich torach pod koniec lat 80., oferując melodię, o której niewielu zapomniało.
To właśnie w modelach gamy RS znajdujemy teraz tę architekturę silnika, ściśle powiązaną z czterema pierścieniami.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)