Aby przeciwdziałać wpływowi nowej Skody Fabii RS Rally2, Citroën powinien wkrótce wzmocnić swój model C3 Rally2 wprowadzony na rynek pięć lat temu pod nazwą R5. Chociaż w 2021 r. skorzystała z pierwszej serii udoskonaleń mających na celu dostosowanie się do nowego standardu Rally2, maszyna w jodełkę powinna otrzymać nową w 2023 r.
« Rozwój tego typu samochodów nigdy się nie kończy, wyjaśnia Didier Clément, szef działu konkurencji dla klientów Citroën Racing WRC.com. Cały czas pracujemy nad udoskonaleniem go w najdrobniejszych szczegółach. Widzieliśmy to w przeszłości w modelach Xsara, C4, DS3 i C3 WRC. "
Wśród osi wybranych przez Citroëna, C3 Rally2 zostanie zmodyfikowany silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i aerodynamika. „ Będziemy mieli ogólną poprawę, kontynuuje Didier Clément. Pracujemy nad różnymi rzeczami w silniku i pracujemy nad niektórymi elementami oprogramowania. Przerobimy także zawieszenie, aerodynamikę i zachowanie mechanizmów różnicowych. Kiedy zsumujesz wszystkie te drobne szczegóły, ostatecznie otrzymasz duży krok naprzód. »
Początkowo Citroën planuje wprowadzać te ulepszenia stopniowo w trakcie sezonu, zaczynając w szczególności od „oficjalnie wspieranych” kierowców, takich jak Yohan Rossel, lider mistrzostw WRC2 (z Oliverem Solbergiem (28 l.) pod względem punktów.
« Dobry samochód w WRC2 nie jest przeznaczony dla kierowców wysokiego szczebla, takich jak Yohan Rossel, Yoann Bonato, Mads Østberg…, zauważa szef działu konkurencji dla klientów. Jest przeznaczony dla każdego. Yohan, Yoann, Stéphane Lefebvre i Alejandro Cachón jeździli samochodem podczas oficjalnych sesji testowych. Mają wystarczające doświadczenie, aby móc rozwijać samochód nie tylko dla zawodowych kierowców, ale dla każdego. »
CZYTAJ TAKŻE > Toyota GR Yaris Rally2 kończy fazę testów na asfalcie
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)