Notatnik z Estonii: Skoki i muldy

Druga część dziennika podróży naszego specjalnego korespondenta w Estonii, skupiająca się na jednym z głównych elementów wyścigu bałtyckiego.

opublikowany 17/07/2021 à 08:04

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Notatnik z Estonii: Skoki i muldy

Jedną z głównych cech Estonii jest to, że oferuje wiele nierówności. Kiedy wydarzenie zostało wybrane, aby służyć jako promocja WRCorganizatorzy pośpieszyli z stworzeniem kursu, który mógłby służyć jako baza szkoleniowa dla rallye z Finlandii.

Od 2018 roku Toyota, Hyundai et Citroën avaient envoyé des équipages pour travailler sur les réglages. Dans le même temps, les Estoniens n’avaient pas hésité à fabriquer de toute pièce des bosses de différentes tailles avec une grande préférence pour des édifices hauts, spectaculaires et absolument pas naturels.

Sytuacja stała się jeszcze bardziej ekstremalna niż w Finlandii! Od zeszłego roku Estonia, zintegrowana z kalendarzem mistrzostw świata, starała się zmniejszyć prędkość maksymalną, ale nierówności pozostały. Rywalizacja jest bardzo zacięta, dlatego kierowcy dążący do podium nie mają możliwości hamowania samochodów tuż przed startem w każdym z tych skoków.

To spowodowałoby, że straciliby 2–3 sekundy… na skok, co skutkowałoby ogromnymi stratami na mecie. Nie mając wyboru, połykają te kopce z pełną prędkością, a lądowanie może być bolesne.

Ze względu na sztuczny wygląd zbocze, na które spadają samochody, jest często bardzo strome. Oliver Solberg zdał sobie z tego sprawę, gdy zmiażdżył nos swojego i20. Czasami to załoga, a w szczególności nawigator, ponosi siłę uderzenia, zwłaszcza jeśli samochód nie dotyka ziemi płasko, ale w pozycji akrobatycznej.

W przeciwieństwie do kierowcy, który widzi nadchodzące uderzenie i może chwycić się kierownicy, „worek z piaskiem” może się przytrzymać jedynie swoim skromnym notatnikiem... Szczególnie dotknęło to Daniela Barritta, pilota Takamoto Katsuty. Anglik musiał zostać zabrany do szpitala na badania, po czym postanowiono dać mu odpocząć.

Sebastian Ogier przyznał, że pierwszą pętlę ukończył z bólem pleców, a Florian Haut-Labourdette również został mocno wstrząśnięty na prawym siedzeniu Hyundaia Pierre-Louisa Loubeta. Drugi etap siódmej rundy, zapowiadany jako wolniejszy, być może będzie oferował mniej nierówności podczas pokonywania bardzo dużej prędkości.
 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz