Podczas Rajd samochodowy Finlandii zorganizowano spotkania pomiędzy czterema zespołami rywalizującymi w mistrzostwach a członkami FIA. Spotkany na końcu Yves Matton szczegółowo opisuje ich treść i konsekwencje.
« Pracując nad zestawem aerodynamicznym, producent badał płetwy innych samochodów, wyjaśnił FIA szef rajdów. Następnie zdał sobie sprawę, że istnieją rozbieżności i przed zainwestowaniem w nowy pakiet poprosił o wyjaśnienia. »
Przepisy mówią, że spoiler nie może wystawać więcej niż 50 mm od tylnego zderzaka i musi przyjmować jego kształt. Jeśli jest zakrzywiony, jak w prawie wszystkich samochodach, powinien mieć również zakrzywiony profil.
Or, un aileron dépassait de 80 mm (soit 30 mm de trop) et sa forme était droite au-dessus du pare-chocs. Cette description porte les soupçons sur Toyota. Afin que cette clarification ne se transforme pas en une (ou plusieurs) demande(s) de réclamation à l’issue d’une épreuve ou de la saison, la FIA a décidé d’apporter une réponse au problème.
« Po otrzymaniu tej prośby o wyjaśnienia współpracowaliśmy z producentami, wyjaśnia Yves Matton. Nie chcieliśmy, żeby to pytanie było przeciągane, ponieważ niektórzy ludzie chcieli dostosować swój pakiet aerodynamiczny. Dlatego szybko utworzono grupę roboczą.
Następnie poprosiliśmy wszystkie zaangażowane zespoły o ponowne przesłanie nam zgody na tylne skrzydło. Regulamin tej części WRC jest bardzo złożone i obejmuje różne warunki, które łączą się i prowadzą do różnych interpretacji. »
A co z rozwiązaniem? „ Zajęliśmy stanowisko w sprawie interpretacji tego punktu rozporządzenia i zwróciliśmy się do wszystkich producentów o przywrócenie zgodności, Matton odpowiada. Przygotowaliśmy plan działania i należy to zrobić w przypadku wiecu w Turcji (12-15 września. Notatka redaktora).
Na starcie tego rajdu wszystkie samochody będą odpowiadać interpretacji przepisów, które zdecydowaliśmy się przyjąć. Możliwa będzie tylko jedna interpretacja. » W dwóch wyścigach samochody jeżdżące od stycznia 2017 r. będą zatem (wreszcie!) spełniać obowiązujące przepisy.
Dla Yvesa Mattona problem zaczyna się od homologacji samochodów. „ Aby mieć szanse, musisz połączyć samochód wyścigowy z samochodem produkcyjnym. Być może nie wyraziliśmy się wystarczająco jasno i nie zauważyliśmy, że istnieją różne interpretacje.
Z drugiej strony wszyscy producenci mieli dostęp do formularzy homologacyjnych odkąd istniały samochody i nikt nawet nie maczał w tym palców. » Jeśli wszyscy będą „legalni” w Turcji, okaże się, jaki będzie wzrost wydajności – z ich wpływem na różne mistrzostwa – i kto skorzystał na przestępstwie…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)