Na szczęście Sebastian Ogier-Julien Ingrassia i Elfyn Evans-Scott Martin są tam, ponieważ to Rajd samochodowy de Monza 2021 manquerait d’animation sans les deux équipages Toyota Gazoo Wyścigi.
W tę sobotę, 19 listopada, francuski duet i brytyjska para wielokrotnie wymieniały się dowodzeniem nad wydarzeniem. W piątek sytuacja była prostsza, ponieważ siedmiokrotni mistrzowie świata woleli etapy górskie, aby powiększyć przewagę, podczas gdy ścigający zza kanału La Manche docenili przejazdy na Autodromo Nazionale w Monza.
Dlatego w drugim etapie doszło do dosłownej gry w ping-ponga pomiędzy obiema stronami walczącymi o tytuł mistrza świata. Dzięki kleszczom przewagę Ogier-Ingrassia odzyskał podczas włoskiej nocy zaledwie pięcioma dziesiątymi!
« Nie spodziewałem się, że poprowadzę ten test soir, wyjaśnia Sébastien Ogier. Na torze byliśmy raczej ostrożni i wcześniej traciłem czas, szczególnie na odcinkach szutrowych. Na torze podejmuję też mniejsze ryzyko. Dziś wieczorem udało mi się pojechać czysto. W niedzielę jeszcze trzy etapy, których głównym celem będzie ukończenie i zdobycie mistrzostwa.
„Popołudnie minęło lepiej niż poranek. Dziś wieczorem nie widziałem zbyt wiele i przeszkadzało mi to w momentach hamowania. Inny dobór opon prawdopodobnie nie jest przyczyną tej rozbieżności.”– powiedziała Elfyn Evans.
Na obecnym etapie Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zdobyliby ósmy tytuł. Elfyn Evans i Scott Martin muszą teraz obstawiać incydent lub wypadek ze strony swoich rywali. Rzeczywiście, nawet gdyby zajęli miejsce w pierwszej piątce, Francuzi zostaliby ukoronowani dzięki wygodnej przewadze księgowej po przybyciu do Włoch (5 punktów).
La troisième marche du podium semble sécurisée par Dani Sordo (Hyundai). L’Espagnol a profité de modifications effectuées sur sa i20 Coupe WRC aby na nowo odkryć swoje doznania w terenie, który lubi. Weteran odniósł także korzyści z wypadku, który miał miejsce w sobotni poranek, w którym zginął jego kolega z drużyny Thierry Neuville zdystansować Belga, odizolowanego na 4. miejscu.
Z tyłu prawie nic się nie rusza. Tylko Gus Greensmith (Ford) wywiera presję na Teemu Suninena (Hyundai), aby ukraść mu 7. pozycję, ale ogólnie ranking wydaje się stabilny.
Druga walka o koronę toczy się z dala od kamer, w WRC3. Na prowadzeniu z około dwudziestosekundową przewagą po górskich odcinkach specjalnych w sobotni poranek Yohan Rossel (Citroën) słabiej radził sobie na torze w Monzy. Kierowca Saintéloc Racing, wspierany przez Rookie Academy, stracił blask.
Na przestrzeni dwóch odcinków specjalnych 26-letni Tricolore został wywłaszczony z pierwszej pozycji przez miejscowego etapowego Crugnolę (Hyundai). Co gorsza, ma zaledwie 2”6 przewagi nad Kajetanem Kajetanowiczem (Skoda), jedynym rywalem, którego warto obserwować. Sytuacja jest prosta: koronę otrzyma najlepszy kierowca, ponieważ obaj mają taką samą liczbę punktów.
En WRC2, Jari Huttunen (Ford) déroule. Le Finlandais a évité les soucis qui ont touché tous ses rivaux pour finir la journée avec une minute d’avance sur Andreas Mikkelsen (Skoda). M-Sport a une forte possibilité d’enregistrer son premier succès dans la catégorie depuis Gus Greensmith en Turquie en 2019.
Generalna klasyfikacja :
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)