Cypr, wielka niewiadoma

Po dwóch latach nieobecności Rajd Cypru powraca w tym sezonie do kalendarza WRC, ale nie bez nowości.

opublikowany 13/03/2009 à 11:56

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Cypr, wielka niewiadoma

Cypryjska impreza Rajdowych Mistrzostw Świata, rozgrywana wcześniej na szutrze w latach 2000–2006, tym razem charakteryzuje się tym, że podczas trzech dni wyścigów oferuje dwie różne nawierzchnie. Pierwszy dzień odbędzie się zatem na asfalcie, natomiast dwa pozostałe zaoferują całkowitą zmianę scenerii dzięki trasom na ziemi i szutrze.

Kolejna wspaniała cecha tego rallyesamochody będą wyposażone w opony Pirelli Scorpion przez cały czas trwania zawodów, a ustawienia podwozia zaplanowane na potrzeby wyścigów specjalnych rozgrywanych na szutrze, zgodnie z ograniczeniami nałożonymi przez FIA, zawsze w celu zmniejszenia kosztów.

„Jesteśmy ograniczeni do stosowania pięciu zestawów amortyzatorów w obu samochodach. Mogliśmy wziąć komplet na asfalt, ale to była zbyt ryzykowna decyzja, musielibyśmy jechać dwa trudne dni po ziemi bez części zamiennej? „, wyjaśnił Malcolm Wilson.

Dlatego też jazda pierwszego dnia po asfalcie może okazać się trudna, zwłaszcza gdy jest gorąco, ponieważ uszkodziłyby się wówczas opony i hamulce, dlatego większość kierowców spodziewała się rywalizacji w rajdzie trudnym zarówno pod względem mechaniki, jak i dla moralności i fizyczności.

„Szkoda, będziemy musieli rywalizować etapami na asfalcie z nieodpowiednimi zawieszeniami, hamulcami i oponami. Nawet jeśli w tych warunkach równowaga naszego C4 WRC pozostaje bardzo dobra, wiemy, że będziemy musieli kontrolować opony, aby uniknąć przebić. Bez wątpienia oglądanie ślizgających się samochodów będzie świetną zabawą dla widzów, ale nie sądzę, że będzie to zbyt interesujące dla kierowców” – stwierdził Sébastien Loeb.

„To będzie trudny rajd” – ostrzegł Dani. „Dużo pracowaliśmy nad zawieszeniami, ale w przypadku wysokiej temperatury szczególnie ucierpią hamulce i opony”.

Walka już zapowiada się zacięta i niepewna, taktyka nadal może mieć pierwszeństwo, nawet jeśli Loeb nie zamierza grać w grę Forda i pozwolić innym otworzyć mu drogę. Jeśli chodzi o Hirvonena, on również jest zdeterminowany walczyć o to, by Alzatczyk ugryzł proch. Na Cyprze będzie gorąco… niezależnie od pogody.

Program (czas francuski):

Piątek 13 marca

SS 1 Panagia 1 30.33 km 08:23
SS 2 Mylikouri 1 7.37 km 09:21
SS 3 Gerakies 1 29.40 km 09:46
SS 4 Panagia 2 30.33 km 13:34
SS 5 Mylikouri 2 7.37 km 14:32
SS 6 Gerakies 2 29.40 km 14:57

Sobota 14 marca

ES 7 Anadiou Dam 1 11.70 km 07:43
SS 8 Pano Panagia 28.17 km 08:11
SS 9 Orkontas 18.54 km 10:19
SS10 Xyliatos 30.94 km 14:17
SS11 Kourdali 26.25 km 15:20

Niedziela 15 marca

SS12 Foini 30.03 km 08:18
SS13 Anadiou 40.54 km 09:49
Tama SS14 Anadiou 211.70 km 11h02

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz