Nowe przepisy, które wejdą w życie w przyszłym sezonie, nakładają na producentów obowiązek instalowania w samochodach WRC silników turbo o pojemności 1,6 litra. Citroën i Ford ogłosiły, że przygotowują po cztery samochody, każdy z założeniem, że wszystkie będą gotowe do użycia podczas pierwszych zawodów w przyszłym sezonie, które odbędą się w Szwecji w lutym przyszłego roku. Przygotowania są jednak długie i producenci zaczynają się obawiać, że samochody klientów nie będą gotowe na czas.
Opóźnienia dotyczą głównie silnika, po obu stronach finalizowane są prace nad podwoziem. „ Nasz silnik był przez jakiś czas na stanowisku testowym, ale nadal jest udoskonalany. Daleko nam jeszcze do ukończenia, ale silnik powinien być gotowy pod koniec lata, » powiedział Malcolm Wilson, dyrektor zespołu Forda. Jego odpowiednik w Citroënie, Olivier Quesnel, również narzeka na brak czasu. „ Nie jesteśmy w stanie przygotować więcej niż 4 samochodów », zadeklarował dyrektor zespołu Citroëna. „ Musimy się spieszyć, a nie tak pracujemy w Citroënie. Zwykle poświęcamy czas na testowanie i upewnianie się, że wszystko działa dobrze. Ale w tym przypadku nie jest to możliwe. Będę jednak szczęśliwy, jeśli wszystkie cztery samochody znajdą się na starcie pierwszej imprezy ".
Ford zastąpi Focusa RS WRC przez Fiestę RS WRC, podczas gdy Citroën wybierze DS3 RS WRC, aby zastąpić C4 WRC.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)