Citroën gotowy na wyzwanie klimatyczne Meksyku

Oczekuje się, że Rajd Meksyku pobierze prawie sto koni mechanicznych ze wszystkich samochodów, w tym Citroëna C3 WRC Sébastiena Ogiera i Esapekki Lappi, które przeszły intensywne testy przed pierwszą imprezą szutrową w 2019 roku.

opublikowany 04/03/2019 à 12:32

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Citroën gotowy na wyzwanie klimatyczne Meksyku

Dwie typowo zimowe rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) 2019 rok za Czerwonymi; Teraz czas na Meksyk (7-10 marca) dla Citroën Racing. Jeśli rallye na lądzie jest pierwszą z długiej serii (w sumie 9), a warunki klimatyczne sprawiają, że jest to wydarzenie nietypowe w kalendarzu.

W istocie pojazdy będą jeździć na średniej wysokości 2 metrów, a ich moc silnika spadnie o ponad 200%.. Błędy w prowadzeniu pojazdu będą karane surowiej niż gdziekolwiek indziej, ponieważ przypomnienia będą, logicznie rzecz biorąc, mniej skuteczne. 

Ponadto temperatury będą się wahać pomiędzy 25 i 30 stopni w powietrzu, co skomplikuje prawidłowe chłodzenie mechaniki, jak wyjaśniono Sebastian Ogier, " To wydarzenie, które najwyraźniej odbywa się na bardzo pięknych torach, ale na drugim okrążeniu nadal trzeba będzie uważać.

 

(Oni są) zawsze trudne dla mechaników, zwłaszcza że wysokość pozbawia nas nie tylko koni ale komplikuje również chłodzenie », analizuje czterokrotny zwycięzca imprezy (2013–2015 i 2018).

Francuz trzeci w klasyfikacji generalnej ze stratą 16 punktów do lidera Ott Tanak, przeprowadził dwa dni testów, aby przygotować się do podróży do Ameryki Środkowej. „Mieliśmy okazję skorzystać z dwóch dobrych dni testów przed wyścigiem, na drogach dość reprezentatywnych dla czekających nas trudności. Na szczęście warunki pogodowe były łagodne, choć oczywiście nie były to meksykańskie temperatury. 

Później skomplikowany Rajd Szwecji, który nie pozwolił nam wyrazić siebieNie mogę się doczekać, aby tam być i tym razem móc dać z siebie wszystko. » Mimo to jego kolega z drużyny, Esapekka Lappi, nie wywiera na sobie presji podium w Szwecji. „Moje doświadczenie związane z Meksykiem jest bardzo ograniczone, poza rekonesansem przeprowadzonym w 2017 r. tylko raz wziąłem udział w wyścigu w zeszłym roku. pierwsza piątka byłaby dla mnie dobrym wynikiem. 

 

Nasza kolejność startowa da nam przewagę nad pierwszą, od nas zależy, czy ją wykorzystamy na tym profilu, gdzie jeszcze bardziej niż gdzie indziej liczy się czystość i wydajność, ze względu na około stu koni, które mamy .przegrajmy ze względu na wysokość. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz