W kolejce nie będzie więc Citroëna C3 WRC w sezonie 2020. W środę rano Citroën Racing potwierdziło zakończenie programu WRC ze skutkiem natychmiastowym, po sezonie 2019, pełnym nadziei, wraz z nadejściem ostatniej zimy Sebastian Ogier.
Ale mistrz świata, zwycięzca wpisu Rajd samochodowy Monte-Carlo, n’a pu ensuite défendre sa couronne malgré deux autres victoires au Mexique et en Turquie. Avec les points récoltés par Ogier et Esapekka Lappi, la marque aux chevrons a échoué au 3e rang du classement Constructeurs derrière Hyundai et Toyota.
Citroën wyjaśnia to « w związku z decyzją Sébastiena Ogiera o opuszczeniu zespołu pod koniec sezonu WRC 2019, marka podjęła decyzję o zakończeniu programu sportowego WRC w 2020 r. ze względu na brak czołowego kierowcy dostępnego na sezon 2020. »
„To oczywiście sytuacja, której nie chcieliśmy, ale nie wyobrażamy sobie sezonu 2020 bez Sébastiena” – komentuje Linda Jackson, dyrektor Citroëna. Chciałbym podziękować zespołom Citroën Racing za ich pasję i zaangażowanie.
Część DNA Citroëna jest ściśle związana z rajdami i jesteśmy dumni, że jesteśmy jedną z marek odnoszących największe sukcesy w historii WRC, mającą na koncie aż 102 zwycięstwa i 8 tytułów producentów. »
Citroën nie opuści jednak całkowicie sceny rajdowej, potwierdzając swoje wsparcie i zwiększone zaangażowanie na rzecz klientów C3 R5 na całym świecie, podkreślając jednocześnie, że « Decyzja ta pozwoli Citroënowi wzmocnić zasoby marketingowe w ramach strategii marki, aby odpowiedzieć na wyzwania transformacji energetycznej poprzez wprowadzenie na rynek nowej generacji modeli zelektryfikowanych od 2020 roku.
Pogłoski o możliwym zakończeniu programu WRC pojawiły się kilka dni temu. Następnie Jean-Marc Finot, dyrektor PSA Motorsport, wskazał, że we wszystkich przypadkach program WRC miałby obowiązywać dopiero w 2022 r. wraz z pojawieniem się hybrydyzacji.
Zapowiedź skutecznie umieszczająca na rynku transferowym Sébastiena Ogiera i Esapekkę Lappiego, a Francuz prawdopodobnie odejdzie do przegranej przez Toyotę Gazoo Racing Ott Tanak, mistrz świata i nowy rekrut Hyundai Motorsport.
W klanie PSA aspekt sportowy nie będzie całkowicie ukryty, ponieważ potwierdzenie nadeszło w zeszłym tygodniu powrót Peugeot Sport do 24-godzinnego wyścigu Le Mans i wyścigów Endurance poprzez przepisy Hypercar.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)