W numerze 2250 AUTOtygodniowo poświęcony Przewodnikowi WRC 2020, dostępny w wersji cyfrowej a w kioskach Denis Giraudet zaprasza swoim Lexusem LS 200. Japoński sedan jest pamiątką jego kontraktu na drugiego pilota z Didierem Auriolem o godz. Toyota pod koniec lat sześćdziesiątych.
„Kiedy Toyota zdecydowała się porzucić WRC na rzecz… F1, podarował mi go Ove Andersson (były kierowca, zwycięzca wyścigu Monte-Carlo w 1971 r. i założyciel Toyota Team Europe, Ove zmarł w Republice Południowej Afryki w 2008 r. podczas udziału w rajdzie samochodowym rallye historię ze swoim Volvo PV444. Notatka redaktora). Z tym człowiekiem, którego poznałem wkrótce po śmierci ojca, łączyła mnie szczególna więź.
Nasza relacja wykraczała daleko poza relację szefa i pracownika. Ten Lexus to mój samochód na co dzień. Ma przejechane 300 000 km i nigdy się nie zepsuł. Nie jestem miłośnikiem ładnych samochodów. Abym mógł się przywiązać, niezbędne jest istnienie określonej emocji. »
W wieku 64 lat Denis Giraudet pamięta wspaniałe momenty w swojej karierze, w tym swoje pierwsze zwycięstwo w Pucharze Świata, nie z Didierem Auriolem, ale na prawo od Juhy Kankkunena. „Na początku 1993 roku Didier dołączył do Toyoty. Zawsze jeździ z Bernardem (Occelli. Notatka redaktora). Przedstawia mnie mówiąc, że jestem drugim pilotem i że umiem wszystko. W Monte-Carlo jestem jego woźnym, ale Phil Short (wówczas menadżer zespołu TTE. Przyp. red.) powierza mi dodatkowo realizację planu pomocy.
W Argentynie, Pilot Kankkunena, Juha Piironen, cierpi na atak serca. Zastępuje go Nicky Grist, który nie jest dostępny dla reprezentacji Finlandii. Pomiędzy nimi jest Nowa Zelandia, gdzie nadzoruję organizację pomocy Toyoty. Pewnego pięknego poranka Ove zapytał mnie, czy zgodziłbym się zostać drugim pilotem Juhy w Finlandii. Czy wahałem się choć przez chwilę? »
Człowiek, który ma na swoim koncie pięć zwycięstw w WRC, uchylił zasłonę, informując o niepewnych warunkach, z jakimi boryka się obecnie jego zawód. „W porównaniu z następnym pokoleniem miałem szczęście dożyć czasów, gdy praca drugiego pilota była uznawana i bardzo dobrze płatna. Nie jestem bogaty, ale mi to wystarczy.
W zespole zarabia się osoba przygotowująca jedzenie, mechanicy także i osoba zapewniająca komunikację. Motorsport to jedyny sport, w którym główni aktorzy, ci, którzy tworzą przedstawienie, nie tylko nie zawsze otrzymują wynagrodzenie, ale posuną się tak daleko, że wyjdą z własnych kieszeni. To niesamowite !
Wreszcie Denis Giraudet po startach w 189 WRC zauważa rewolucję w metodach pracy pilota. « Aby znaleźć się wśród najszybszych, nic nie może być pozostawione przypadkowi i improwizacji. W przeszłości Thérierowie, Nicolas i Andersson jeździli obojętnie z dziesięcioma różnymi pilotami. Nie byłoby to już możliwe. Piloci muszą mieć całkowite zaufanie do tego, co zostanie powiedzianeoraz sposób, w jaki będzie ono wymawiane. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)