Ostatnie testy przed Monte Carlo

Sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2022 rozpocznie się w czwartek 20 stycznia wyścigiem w Monte Carlo pomiędzy Sainte-Agnès i Peille. Trzy zgłoszone drużyny wykorzystały ten tydzień na ostateczne przygotowania.

opublikowany 12/01/2022 à 11:08

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Ostatnie testy przed Monte Carlo

Zespoły przeprowadziły ostatnie testy w ramach przygotowań do Monte Carlo. ©Sophie Graillon

Regulamin rozpraw próbnych w WRC Oznacza to, że załogi mogą zazwyczaj jeździć na jeden dzień przed wydarzeniami. To wyjaśnia, że ​​11 kierowców przygotowujących się do startu w latach 90e edycja Monte-Carlo spędzili lub wszyscy skorzystają z kilku godzin ze swoim wierzchowcem w tym tygodniu.

W Toyota, to Kalle Rovanperä rozpoczął działania wojenne na zaśnieżonej i oblodzonej drodze w Dévoluy. Dalej na południe, na wzgórzach Lucéram, Ott Tanak znalazł się na całkowicie suchej nawierzchni drogi. To także na tej podstawie Thierry Neuville był w stanie dokonać ostatecznych regulacji za pomocą całkowicie białego i20. W Alpach Wysokich było więcej kolorów i spektaklu dzięki dwóm pokoleniom francuskich pilotów. Mieszka w Agnières-en-Dévoluy, niedaleko miejsca, w którym dorastał, Sebastian Ogier osiągnął swoje 3e sesja z Yarisem od rallye z Monzy z widokiem na Monte-Carlo.

Sébastien Ogier miał prawo do trzeciej sesji hybrydowym Yarisem. ©TGR

Będąc jeszcze w trybie kamuflażu, Japończyk po raz pierwszy został wyposażony w lusterka. Choć często trudno jest ocenić osiągi, ponieważ załogi ścigają się samotnie i rekompensują to sobie, znając bazę na pamięć, tempo mistrza świata wydawało się bardzo dobre.

To uczucie dało się także odczuć obserwując ewolucję Forda PumyAdriana Fourmaux, także w trybie „bojowym” i w którym trudno wątpić w zaangażowanie Forda. Drużyna M-Sport na potrzeby ostatniego lotu wybrał stację Ancelle na północnym wschodzie, na wzgórzach Gap. Na zaśnieżonej i oblodzonej drodze wymagającej precyzyjnego sterowania młody Francuz czuł się bardzo komfortowo w amerykańskim SUV-ie. Ci, którzy przejechali najwięcej kilometrów hybrydą Rally1, te dobre wrażenia wizualne będą teraz musieli potwierdzić na odcinkach specjalnych. Zespoły będą kontynuować pracę przez resztę tygodnia.

Oliver Solberg będzie ostatnim, który ewoluuje wraz z Hyundai, Elfyn Evans i Takamoto Katsuta spędzą po jednym dniu w TGR, tak jak Craiga Breena i Gus Greensmith na Pumie. Po powrocie z Dakaru Sébastien Loeb powinien także skorzystać z dnia, w którym zapomni o BRX i piasku. Większość bohaterów spotka się w najbliższą sobotę w Salzburgu na prezentacji mistrzostw 2022.

CZYTAJ TAKŻE > Czy Elfyn Evans przejmie pałeczkę?

 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024