W Kwarantannie z AUTOhebdo – The Jolly Club, legendarnym zespołem WRC

Oddajemy dziś hołd Jolly Clubowi w naszym W Kwarantannie z AUTOhebdo, po śmierci jego historycznego szefa Roberto Angioliniego.

opublikowany 07/04/2020 à 12:18

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

W Kwarantannie z AUTOhebdo – The Jolly Club, legendarnym zespołem WRC

Kilka dni po śmierci Roberto Angioliniego, historycznego szefa Jolly Club, AUTOhebdo powraca do epickiej historii włoskiego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata, będącego głównym terenem polowań w sportach motorowych w latach 70. i 90.

Si Alfa Romeo i Fiat były ulubionymi markami zespołu, zwłaszcza 131 Abarth, którym Walter Röhrl poprowadził do zwycięstwa w San Remo w 1980 r. To właśnie z Lancią zespół Roberto Angioliniego przeżył swoje godziny chwały.

Obecny już w latach 70. w modelach Fulvia i Stratos, w Grupie B i legendarnym 037 Rally Jolly Club wydaje się osiągać kamień milowy. Dzięki kierowcom takim jak Massimo Biasion i Dario Cerrato wyniki przychodziły, Biasion zdobył mistrzostwo Europy, a od 1984 r. WRC.

Dario Cerrato również zostanie koronowany w Europie w 1985 roku.

 

 

Nastąpił krótki okres, w którym pojawiła się Lancia Delta S4, a Grupa B zakończyła się pod koniec 1986 roku.

 

 

 

 

Ale w grupie A Jolly Club będzie bardzo obecny, nadal z Delta HF, Integrale, HF Integrale.

Od 1987 roku, zawsze przy wsparciu Totipa (zakłady na wyścigi konne), Jolly Club wystawiał Alexa Fiorio (syna Cesare Fiorio), Yvesa Loubeta, Dario Cerrato… Fiorio zajął nawet trzecie miejsce w mistrzostwach w 1988 r. i drugie w 1989 r. .

 

 

 

 

 

 

 

W 1991 roku zespół na cały sezon wszedł do Delta Integrale dla Francuza Didiera Auriola. Samochód utrzymany w barwach Finy stanął na podium pomimo kilku rozczarowań dla przyszłego mistrza świata z 1994 r. (porzucenie w Rajd samochodowy Monte-Carlo, niewielkie zwycięstwa w Portugalii, na Korsyce itp.), zanim Auriol zwyciężył w San Remo i potwierdził nowy tytuł Producenta dla Lancii.

 

 

 

 

W następnym roku nastąpiło bliskie poświęcenie Jolly Club. Kierując wyczynową Delta HF Integrale w imieniu Lancii, zespół oferuje firmie trans ostatni tytułalpine, ale nie zdobywa korony kierowców pomimo sześciu zwycięstw Didiera Auriola i bardzo regularnego sezonu Juhy Kankkunena, pokonanego przez Carlos Sainz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En 1993, changement de cap pour l’équipe, avec l’arrivée dans ses rangs du champion du monde Carlos Sainz, en provenance de Toyota. El Matador arrive avec son important sponsor Repsol qui vient soutenir Totip et compte sur les performances affichées par la Delta en 1992 pour viser une troisième couronne.

Ale Hiszpanowi ani jego koledze z drużyny Andrei Aghini nigdy nie uda się narzucić włoskiemu samochodowi.

 

 

 

Rajdowa przygoda Jolly Club będzie trwała jeszcze przez kilka lat, głównie ze zgłoszonymi Fordami Escortami RS Cosworth i Escort WRC dla Gianfranco Cunico.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz