Istniejący od 1910 roku Österreichische Alpenfahrt miał 43 edycje, kiedy został włączony do zupełnie nowych mistrzostw świata marek stworzonych w 1973 roku. Było to renomowane wydarzenie w tradycji długich wydarzeń, które odbywały się w tym czasie. Runda ta, należąca już od kilku sezonów do Mistrzostw Europy, była dobrze znana głównym zawodnikom tamtych czasów. Na liście jego osiągnięć znalazły się nazwiska wschodzących (i przyszłych!) gwiazd, takich jak Hannu Mikkola (1969), Björn Waldegård (1970), Ove Andersson (1971)…
W 1973 roku Austria zajmowała 9. miejscee z 13 spotkań w kalendarzu. Trwający od 12 do 14 września festiwal wciśnięty był pomiędzy Tysiąc Jezior a Sanremo. To jest kwestionowane na ziemi rallye na który składało się 31 odcinków specjalnych na dystansie 324,50 km z pomiarem czasu, zgromadziła większość ekip obecnych od początku sezonu. Nie było wówczas obowiązku uczestniczenia we wszystkich wydarzeniach, a producenci interweniowali zgodnie ze swoimi możliwościami i interesami handlowymi. Alpine avait fait le déplacement avec deux Berlinette pour Jean-Pierre Nicolas et Bernard Darniche, Fiat avait aligné trois 124 Abarth pour Hakan Lindberg, Raffaele Pinto et Alcide Paganelli. Saab n’avait pas loupé l’occasion d’essayer de se mettre en évidence ailleurs qu’en Suède avec Stig Blomqvist et Per Eklund et le VW Porsche Austria était bien représenté avec ses Coccinelle 1303S de Tony Fall, Janger Günther, Harry Källström et Franz Wittmann. Des garçons comme Walter Röhrl (Opel Ascona), Ove Andersson (Toyota) ou Achim Warmbold (BMW) étaient également présents avec l’ambition de briller.
Warmbold ma już 32 lata i startował dopiero od kilku lat. Nie przeszkodziło to jednak zostać zauważonym i wspieranym przez BMW. Niemcem jechał Jean Todt od Rajdu Akropolu w 1973 r. i kilka miesięcy wcześniej wspólnie zwyciężyli w Polsce za kierownicą Fiata 124 Abarth. W Austrii nie pozostawił szans rywalom. Warmbold objął prowadzenie od początku wyścigu i doprowadził do końcowego podium pomimo ostatniej postawy Bernarda Darniche'a. Ten sukces w Baden, na zachód od Wiednia, był ostatnim sukcesem Warmbolda na tym poziomie. W tej edycji doszło do wielu awarii, odwołanych odcinków specjalnych, kontroli czasu w przypadkowych miejscach... Po 1973 r. rajd nie został już nigdy więcej zorganizowany i dopiero w tym roku Austria podczas tego CER kilkukrotnie odzyskała mistrzostwo świata.
Klasyfikacja Österreichische Alpenfahrt 1973
CZYTAJ TAKŻE > Program Rajdu Europy Środkowej
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)