Sfrustrowany w Monte-Carlo Elfyn Evans jest głodny jedynie zwycięstwa w Szwecji

Szybki, ale zdenerwowany przebiciem opony podczas Rajdu Monte Carlo, Elfyn Evans chce zakończyć swoją suszę zwycięstw w Szwecji, którą wygrał już w 2020 roku.

opublikowany 31/01/2023 à 16:27

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Sfrustrowany w Monte-Carlo Elfyn Evans jest głodny jedynie zwycięstwa w Szwecji

Elfyn Evans nie zaznała smaku zwycięstwa od prawie dwóch lat © Nikos Katikis / DPPI

Pech Elfyna Evansa ponownie dokuczał mu w Monte-Carlo. Jedyny kierowca w rytmie Sebastian Ogier na początku rallyeWalijczyk stracił szansę na zwycięstwo po przebiciu opony podczas 5. odcinka specjalnego. Podwójny wicemistrz świata, który w zeszłym sezonie miał trudności, ostatecznie zajął 4. miejsce na wyścigu „Monte-Carl”. Wynik dobry, choć raczej rozczarowujący, biorąc pod uwagę potencjał zaobserwowany w pierwszych etapach.

Pas de quoi décourager Elfyn Evans. Le pilote Toyota a digéré cette déception et est déjà prêt à repartir à l’assaut. Le Britannique n’a plus remporté de rallye depuis la Finlande… en octobre 2021. Une éternité pour celui qui fait partie des favris légitimes cette saison. Pour mettre fin à cette disette longue d’un an et demi, le natif de Dolgellau ne sera pas avare en efforts en Suède (10-12 février), une épreuve sur laquelle il s’est déjà imposé par le passé. „Odnieśliśmy zwycięstwo w Szwecji w 2020 roku, ale odbyło się to w nieco innych okolicznościach i w innym miejscu– zwierzył się. Wciąż jednak naszym celem jest wejście na najwyższy stopień podium. Ostatnio rzadko tam byliśmy, więc nie możemy się doczekać, aby to naprawić. »

Bez Sébastiena Ogiera, który będzie nieobecny w regionie Karlstad i Kalle Rovanperä, który będzie musiał utorować drogę, Elfyn Evans będzie miał swoją kartę do gry w Umeå. Wersja Toyoty Yaris GR z rocznika 2023 wydaje się być lepiej zbudowana od swoich dwóch konkurentów (16 zwycięstw na odcinkach specjalnych z 18 startowanych w Monte-Carlo), a Walijczyk doskonale zaaklimatyzował się w nowym wierzchowcu.

Wicemistrz świata z lat 2020 i 2021 mimo wszystko pozostaje czujny. „ Prawie niemożliwe jest posiadanie idealnego samochodu przez cały czas– zwierzył się. Trzeba mieć samochód, który się dostosowuje, a znalezienie wszystkich rozwiązań nie zawsze jest łatwe. Jak wiemy ze śniegu i lodu, ostatecznie przyczepność nie zawsze jest bardzo wysoka, nawet przy pomocy opon, ale w pewnym sensie może tak być. To pozostaje jeden z najszybszych rajdów w kalendarzu, zwłaszcza że przenieśliśmy się nieco dalej na północ, do Szwecji. Myślę, że etapy są jeszcze szybsze. Mamy kilka nowych, niepublikowanych testów, ale na pewno będzie to bardzo szybki rajd! »

CZYTAJ TAKŻE > Pierwsze testy prywatną Toyotą Yaris GR dla Bertelliego

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz