Hyundai, kliknięcie po uderzeniu w Rajd Safari

Julien Moncet, zastępca dyrektora Hyundaia WRC, uznał rajd w Kenii za punkt zwrotny sezonu. Koreańska załoga podczas Rajdu Safari przeżyła prawdziwą Berezynę.

opublikowany 19/12/2022 à 11:22

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Hyundai, kliknięcie po uderzeniu w Rajd Safari

W Kenii Hyundai zjadł kurz... © Nikos Katikis / DPPI

26 juin 2022 : dernière étape du Safari Rally, au Kenya. Loin des célébrations de chez Toyota, qui vient de signer un quadruplé historique, Hyundai sombre. Loins, très loins de ses concurrentes japonaises, les pilotes de la firme coréenne ont vécu un véritable cauchemar en Afrique. Sur le terrain piégeur et poussiéreux de la savane kenyane, Thierry Neuville (5.), Oliver Solberg (10.) i Ott Tanak (porzucenie) każdy cierpiał. Belg, najwyżej notowany w zespole, dobiegł do zwycięskiej Toyoty Kalle Rovanperä z ponad dziesięciominutową stratą.

Rajd Safari był dla Hyundaia czymś więcej niż tylko lekcją. Jeśli samochód wykazywał oznaki konkurencyjności – Ott Tänak odniósł pierwsze zwycięstwo hybrydy Hyundaia w WRC podczas poprzedniej rundy na Sardynii – niezawodność i20 Rally1 była więcej niż chybiona. Julien Moncet, zastępca dyrektora zespołu, uważa, że ​​w Kenii jego żołnierze sięgnęli dna.

„To rallye zdecydowanie obudził zespół– zwierzył się Francuz. Sprawy wyglądały lepiej niż w Monte Carlo i osiągnęliśmy dobre wyniki, wygrywając we Włoszech i na innych podium, ale Kenia była katastrofą. Potem zespół zareagował bardzo dobrze, nacierając przez cały sezon. Przed Kenią naprawdę mieliśmy trudności z dostawami części i nie było niezawodności. Potem zespół zareagował bardzo dobrze i byliśmy coraz bliżej. Wreszcie pojawiła się niezawodność i mogliśmy bardziej skoncentrować się na osiągach samochodu. »

Hyundai, potencjał do walki o tytuł w 2023 roku?

Ostatecznie, mimo że rajd Kenii był trudny do przetrwania dla Hyundaia, konieczne było wsparcie zespołu w rozwoju. Po rundzie afrykańskiej Hyundai zawiesił wyścig i w ostatnich siedmiu konkurencjach zwyciężył czterokrotnie, wygrywając na terenie Toyoty w Finlandii, a następnie w Japonii. Wreszcie, koreański producent może pochwalić się najbardziej udaną kampanią od czasu przybycia do WRC w 2014 r., z 5 sukcesami w 2022 r.

Julien Moncet twierdzi, że pomimo trudnej pierwszej połowy sezonu nigdy nie stracił zaufania do Hyundaia i20 N Rally1. „Trudno było wiedzieć, od czego zaczniemy sezon z nowymi samochodamiPowiedział. Wszystko było takie nowe. Czy inne samochody będą o kilka sekund szybsze, czy wolniejsze? Nikt nie wiedział, ale dość wcześnie widzieliśmy, że będziemy w stanie walczyć. Od drugiej rundy w Szwecji zobaczyliśmy potencjał samochodu. »

Malgré les remous en interne et les nombreuses piques lancées par Ott Tänak, vice-champion du monde de l’exercice 2022, Hyundai est revenu au niveau de Toyota. Sans son champion du monde estonien – parti chez M-Sport – Hyundai devra miser sur son pilote loyal, Thierry Neuville, pour jouer le titre pilotes en 2023.

CZYTAJ TAKŻE > Abiteboul wkrótce w WRC w Hyundaiu?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz