Kevin Struyf (inżynier wyścigowy Toyota Gazoo): „Pracuj spokojnie”

Kévin Struyf, inżynier odpowiedzialny za testy w Toyota Gazoo Racing, rozmawia z nami o sesji testowej przeprowadzonej niedawno przez japońską markę w Finlandii.

opublikowany 29/06/2020 à 10:03

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Kevin Struyf (inżynier wyścigowy Toyota Gazoo): „Pracuj spokojnie”

Jakie to uczucie znów usłyszeć ryk silników?

(zabawnie) Bardzo dobrze! Zapomniałem, jak to jest… hałas, zapach benzyny, praca w polu. Możliwość ponownego robienia tego, co kochasz, wywołała uśmiech na twarzy wielu osób.

Jak poszło spotkanie z Waszą załogą?

Testy w Finlandii są wyjątkowe. Piloci zazwyczaj uśmiechają się przez cały dzień! Po takiej przerwie bez jazdy byli bardzo zadowoleni, zwłaszcza że po raz pierwszy jeździli Yarisem na lądzie na tych drogach. W ostatecznym rozrachunku nadal robią wrażenie. Mówią, że będzie im trudno wrócić do formy, ale po podróży w obie strony już dobrze wczuli się w rytm!

Docenili także to, jak wiele osiągnęliśmy i jak pracowaliśmy nad szczegółami, które nam przekazywali podczas pierwszych trzech wyścigów. Cała szóstka mogła zobaczyć, że mamy przed sobą prawdziwe tematy związane z rozwojem. Mogliśmy pracować spokojnie i spokojnie. Często ma to miejsce, gdy wykonujemy sesję, która nie jest konkretnym przygotowaniem do rallye.

Na zdjęciach z sesji widać, że pracowałeś także nad aerodynamiką? (Yaris miał pionowe klapy z każdej strony na skrzydłach)

Oczywiście! Są to drogi, na których można zobaczyć ciekawe rzeczy. Myśleliśmy, że wprowadzimy je w tym roku, ale testy coraz bardziej się opóźniały. To faktycznie wymaga wielu kilometrów i zrozumienia, więc niekoniecznie stanie się to od razu.

Od teraz przed rajdem możesz zaplanować tylko jeden dzień testowy na kierowcę. Czy nie będzie to karalne, jeśli WRC jedzie do Türkiye, gdzie Yaris wykazał braki?

Gdyby nie ten kryzys i te ograniczenia, Turcja byłaby jedną z sesji, w którą z pewnością włożylibyśmy więcej energii. Rzeczywiście trudno jest nauczyć się tak wiele na tak specyficznym, kruchym, krętym terenie i w ekstremalnym upale. Jednakże dużą część naszych badań i pracy skupiliśmy na kilku tematach dotyczących Turcji, aby zrozumieć, gdzie są nasze słabe strony. Mamy nadzieję, że będziemy mieli nieco bardziej określone pomysły, kiedy będziemy mogli jeździć w Turcji.

Nawet jeśli obecne WRC wydają się udane, czy nadal znajdujesz obszary, w których możesz je ulepszyć?

To właśnie czyni tę pracę interesującą… ale i niebezpieczną! Trzeba umieć podzielić pracę na dwie części. Istnieją tematy, które bezpośrednio wpływają na wydajność. Odnosi się to do wyszukiwania masy, środka ciężkości, pewnych problemów z aerodynamiką i silnikiem, zmiany biegów… Wszystko to zapewnia bezpośrednie ogólne osiągi. Cała praca, którą udaje nam się wykonać i ulepszyć, to darmowe osiągi, które sprawią, że samochód będzie jechał szybciej.

Następnie są wszystkie powiązane tematy, takie jak regulacja zawieszenia lub mechanizmu różnicowego, które są znacznie bardziej skomplikowane i w przypadku których należy cierpliwie posuwać się do przodu, ponieważ w pewnych warunkach mogą zaoszczędzić czas i kosztować go w innych. Posiadanie trzech nowych kierowców wymagało od nas poznania ich i dowiedzenia się, czego chcą. Podczas tej przerwy mieliśmy czas, aby dokładnie przemyśleć i przygotować się na to, co będzie dalej.

Zaprzestanie rozwoju Yarisa 2021 pozwala skoncentrować się głównie na obecnym Yarisie. To nie był pierwotny plan...

Nawet gdybyśmy zaplanowali personel i zasoby do pracy nad przyszłorocznym samochodem, niestety musielibyśmy dokonać wyboru w trakcie sezonu. Bez tego żądane tempo byłoby zbyt szybkie. Pod koniec roku chyba powinniśmy byli skupić się głównie na modelu 2021.

Jak przyjęto zakończenie programu 2021?

Na pewno będzie rozczarowanie. Dotyczyło to wielu osób i wykonano naprawdę dogłębną pracę. To był interesujący samochód i byliśmy niemal zdumieni, widząc poziom jego osiągów już w testach. Potencjał był ogromny… ale tak właśnie jest. To była bardzo szczególna sytuacja związana z kryzysem związanym z koronawirusem, obecnym samochodem, sezonem 2021, ale także przygotowaniami do sezonu 2022. W danym momencie chęć zrobienia wszystkiego mogła narazić wszystko na niebezpieczeństwo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz