Kris Meeke: „To trochę frustrujące”

Kris Meeke wykazuje dobrą konsekwencję podczas powrotu do WRC w 2019 roku, ale nadal ma trudności z zdobyciem pierwszego podium. Wystarczająco, aby sfrustrować byłego kierowcę Citroëna pod koniec Rajdu Argentyny, w którym miał środki, aby dostać się do czołowej trójki.

opublikowany 30/04/2019 à 13:17

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Kris Meeke: „To trochę frustrujące”

Często krytykowany za brak konsekwencji, Chris Meeke wydaje się, że w tym roku zmieniło się podejście WRC przyłączając się do Toyota Gazoo Racing. Au terme du Rajd samochodowy Pochodzący z Argentyny Brytyjczyk zdobył piąte punkty w pięciu startujących rajdach i awansował na czwarte miejsce w mistrzostwach.

Une accumulation de points « intermédiaires » plus que bénéfique pour son employeur, qui cherche à conserver sa couronne Constructeurs, mais doit faire face à une écurie Hyundai Motorsport surfant sur la vague du succès avec la deuxième victoire en deux courses de Thierry Neuville.

A jeśli Toyota wydaje się najbliżej koreańskiej firmy, to po części zawdzięcza to wynikom Meeke, który zdobył więcej punktów niż Fin Jari-Matti Latvala.

Jednakże były kierowca Citroëna zdradza lekkie poczucie frustracji w związku z ostatnimi scenariuszami, zwłaszcza w Argentynie, gdzie 10-calowa kara za niezastosowanie się do właściwej trasy w sobotni wieczór kosztowała go dużo, a on, któremu nie udało się uzyskać mniej niż 2-calowe kary, z podium z tyłu Sebastian Ogier.

„Wczorajsza kara czasowa sprowadziła nas na piąte miejsce, ale wciąż mieliśmy o co walczyć, przypomina Meeke’a. Dziś rano samochód spisał się bardzo dobrze i dobrze się bawiłem.

Tempo było dobre i utrzymaliśmy tę dynamikę aż do etapu Power Stage, ale około sześciu kilometrów przed końcem lampka ostrzegawcza ostrzegła mnie o spadku ciśnienia w oponach. W ogóle nie wiem, co się stało. Robiłem, co mogłem, ale czasami tak jest.

To trochę frustrujące, bo w trzech ostatnich rajdach mogliśmy osiągnąć czołowy wynik. Naprawdę podoba mi się jazda tym samochodem i podobało mi się to doświadczenie, mimo że nie wyszło. Muszę dalej robić to, co robię, wiem, że się uda. »

 

 

 

 

Pełny raport i analizę Rajdu Argentyny znajdziesz w numerze 2214 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej, a od czwartku w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024