Citroën C3 R5 przechodzi pierwsze testy

Citroën Racing przeprowadza pierwsze testy rozwojowe nowego C3 R5, który będzie zarezerwowany wyłącznie dla konkurencji klientów.

opublikowany 04/09/2017 à 19:35

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Citroën C3 R5 przechodzi pierwsze testy

Stworzenie nowego C3 R5 zajęło Citroën Racing rok. Wersja młodszej siostry WRC został wyprodukowany zgodnie z przepisami R5 przy użyciu silnika 1.6 l z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijającego około 280 KM.

„W tym tygodniu wykonano ważny krok w postaci pierwszych testów rozwojowych samochodu, który jest już blisko produktu końcowego”, wyjaśnia Yves Matton, dyrektor Citroën Racing.

„Specyfikacje przekazane zespołom technicznym są jasne: chcemy, aby Citroën C3 R5 stał się punktem odniesienia w swojej kategorii, zarówno pod względem osiągów, niezawodności, jak i kontroli kosztów eksploatacji”, kontynuuje Yves Matton.

„Aby stworzyć w 100% nowy produkt, wykorzystaliśmy całe doświadczenie Citroën Racing w WRC, dodając wkład wiodących dostawców technicznych, takich jak Sadev w przypadku skrzyni biegów czy Reiger w przypadku zawieszeń. W rozwój zaangażowani będą także nasi oficjalni kierowcy: Stéphane Lefebvre i Craiga Breena za kierownicą od pierwszej sesji, a także Yoann Bonato, obecny lider Mistrzostw Francji.– precyzuje Belg.

 

 

Citroën Racing przeprowadza pierwsze testy na szutrze w wersji C3 R5, która będzie zbliżona do wersji finalnej.

„Istnieje bezpośrednie powiązanie pomiędzy C3 R5 i C3 WRC: dlatego też klatka bezpieczeństwa w obu samochodach została zaprojektowana przez tego samego inżyniera. Niektóre rozwiązania zostały odnowione, dostosowując je do ograniczeń regulacyjnych i produkcji małoseryjnej.– precyzuje Pierre Budar, dyrektor ds. rozwoju pojazdów wyczynowych klientów w Citroën Racing.

„Silnik został opracowany samodzielnie w oparciu o bazę seryjną, oferującą najlepszy potencjał w zakresie wydajności i niezawodności. Staraliśmy się także współpracować z najlepszymi dostawcami. Całość musi tworzyć jednorodny produkt, zdolny sprostać ambicjom klientów, którzy wybiorą Citroëna C3 R5. dodaje Pierre Budar.

Citroën Racing potwierdza, że ​​homologacja jego C3 R5 zostanie przeprowadzona w 2018 roku. Nowe mocowanie Chevron będzie w szczególności mogło konkurować ze Skodą Fabią i Fordem Fiestą w różnych mistrzostwach, takich jak WRC 2 czyERC.

 

0 Zobacz komentarze)