W następstwie posiedzenia Rady Światowej FIA, które odbyło się w ubiegły piątek w Genewie (Szwajcaria), FIA opublikowała dalsze szczegóły dotyczące przyszłych przepisów technicznych WRC które wejdą w życie w 2022 roku.
FIA zaprezentowała w szczególności piramidę dostępu do najwyższego poziomu:
– Rally1 będzie dotyczył aktualnej klasy WRC o stosunku masy do mocy wynoszącym 3,1 kg/KM.
– Rally2 będzie odpowiadał R5 ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 4,2 kg/KM.
– Rally3 wejdzie w życie w przyszłym roku ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 5,6 kg/KM. Będzie odpowiadać Rally4 z napędem na 4 koła.
– Rally4 będzie odpowiadać obecnym R2 ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 5,1 kg/KM i będzie pierwszym poziomem z napędem na 2 koła.
– Rally5 będzie dotyczył obecnych samochodów R1 o stosunku masy do mocy wynoszącym 6,4 kg/KM i będzie reprezentował drogę do WRC.
Jeśli hybryda została już ogłoszona jako flagowy program nadchodzących zmian, WRC zostaną uproszczone, aby bardziej odpowiadały samochodom turystycznym.
Federacja potwierdziła, że skrzynia biegów nadal będzie miała napęd na 4 koła, przy czym pięciobiegowa skrzynia biegów będzie bardzo podobna do przepisów Rajdu 2. Zniknie centralny mechanizm różnicowy na rzecz uproszczonego mechanizmu różnicowego z pojedynczym układem napędowym. Zespoły nie będą mogły w ciągu roku używać więcej niż 6 skrzyń biegów na samochód.
Jeśli chodzi o zawieszenie, zmniejszony zostanie skok kół, uproszczone amortyzatory i zmniejszony ich zasięg. Uproszczenie będzie dotyczyło również piast i ich wsporników, a także konstrukcji stabilizatorów. Chłodzenie płynu hamulcowego będzie zakazane.
Producenci skorzystają z miejsca na prace przy nadwoziu, dzięki czemu WRC pozostaną agresywne. Ukryte kanały poprawiające aerodynamikę zostaną zakazane, a tylne elementy aerodynamiczne zostaną uproszczone.
W Rally3 producenci będą mogli zmienić swoje nadwozie z napędu 2WD na 4×4. Różne elementy będą wspólne, aby obniżyć koszty. Szerokość pojazdu musi być identyczna z wersją komercyjną. Aby ułatwić projektowanie, zbiornik zostanie umieszczony wyżej w samochodzie. Koszty będą również ograniczone w przypadku prac inżynieryjnych z możliwością dostrojenia skrzyni biegów. Pierwsze zezwolenia będzie można uzyskać już od 1 stycznia 2021 roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)