FIA ujawnia szczegóły dotyczące przyszłych hybrydowych rajdów WRC

Kilka dni po posiedzeniu Rady Światowej FIA opublikowała więcej szczegółów na temat przyszłych hybrydowych samochodów WRC, które zadebiutują w 2022 roku.

opublikowany 10/03/2020 à 13:16

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FIA ujawnia szczegóły dotyczące przyszłych hybrydowych rajdów WRC

W następstwie posiedzenia Rady Światowej FIA, które odbyło się w ubiegły piątek w Genewie (Szwajcaria), FIA opublikowała dalsze szczegóły dotyczące przyszłych przepisów technicznych WRC które wejdą w życie w 2022 roku.

FIA zaprezentowała w szczególności piramidę dostępu do najwyższego poziomu:

– Rally1 będzie dotyczył aktualnej klasy WRC o stosunku masy do mocy wynoszącym 3,1 kg/KM.
– Rally2 będzie odpowiadał R5 ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 4,2 kg/KM.
– Rally3 wejdzie w życie w przyszłym roku ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 5,6 kg/KM. Będzie odpowiadać Rally4 z napędem na 4 koła.
– Rally4 będzie odpowiadać obecnym R2 ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym 5,1 kg/KM i będzie pierwszym poziomem z napędem na 2 koła.
– Rally5 będzie dotyczył obecnych samochodów R1 o stosunku masy do mocy wynoszącym 6,4 kg/KM i będzie reprezentował drogę do WRC.

Jeśli hybryda została już ogłoszona jako flagowy program nadchodzących zmian, WRC zostaną uproszczone, aby bardziej odpowiadały samochodom turystycznym.

Federacja potwierdziła, że ​​skrzynia biegów nadal będzie miała napęd na 4 koła, przy czym pięciobiegowa skrzynia biegów będzie bardzo podobna do przepisów Rajdu 2. Zniknie centralny mechanizm różnicowy na rzecz uproszczonego mechanizmu różnicowego z pojedynczym układem napędowym. Zespoły nie będą mogły w ciągu roku używać więcej niż 6 skrzyń biegów na samochód.

Jeśli chodzi o zawieszenie, zmniejszony zostanie skok kół, uproszczone amortyzatory i zmniejszony ich zasięg. Uproszczenie będzie dotyczyło również piast i ich wsporników, a także konstrukcji stabilizatorów. Chłodzenie płynu hamulcowego będzie zakazane.

Producenci skorzystają z miejsca na prace przy nadwoziu, dzięki czemu WRC pozostaną agresywne. Ukryte kanały poprawiające aerodynamikę zostaną zakazane, a tylne elementy aerodynamiczne zostaną uproszczone.

W Rally3 producenci będą mogli zmienić swoje nadwozie z napędu 2WD na 4×4. Różne elementy będą wspólne, aby obniżyć koszty. Szerokość pojazdu musi być identyczna z wersją komercyjną. Aby ułatwić projektowanie, zbiornik zostanie umieszczony wyżej w samochodzie. Koszty będą również ograniczone w przypadku prac inżynieryjnych z możliwością dostrojenia skrzyni biegów. Pierwsze zezwolenia będzie można uzyskać już od 1 stycznia 2021 roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz