Ford Escort obchodził swoje 50-lecie

Jeden z mitów WRC, Ford Escort obchodził w tym roku 50. rocznicę wejścia do produkcji. Szybkie spojrzenie wstecz na karierę kobiety w Pucharze Świata, która swoje największe zwycięstwa oddała niebieskiemu owalowi na scenie rajdowej.

opublikowany 17/12/2018 à 13:39

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Ford Escort obchodził swoje 50-lecie

1968, Ford W Europie rozpoczyna się produkcja sedana, który po raz kolejny wyróżni markę Dearborn (Michigan) w sportach motorowych. W pełnej dominacji Wytrzymałość i 24 godziny Le Mans z GT40, europejski oddział amerykańskiej firmy znajdzie wEskorta, idealną bazę do pracy w rajdach krajowych i międzynarodowych, a także w niektórych imprezach torowych.

Już zwycięzca kilku renomowanych wydarzeń (Londyn-Meksyk 1970 z Hannu Mikkolą, Rajd RAC w 1972 z Rogerem Clarkiem) Escort przybył do WRC z 1973 r. i wersja RS1600 szybko zadomowiły się w Finlandii i ponownie na RAC, wydarzeniu, które dominowało do 1979 r.

 

 

 

 

W 1975 roku RS1800 wszedł do akcji i podążając śladami swojej starszej siostry, kontynuował swoje żniwa sukcesów w RAC. Od 1977 roku Akropol, czyli Safari, wpadło w ręce Escort z Björnem Waldegårdem, jednym z najbardziej płodnych kierowców w samochodzie i pierwszym kierowcą, który zdobył tytuł w Escort w 1979 roku, w którym pierwszy został nagrodzony Korona kierowcy WRC. Mikkola i Ari Vatanen również odnieśli szereg zwycięstw, a ten ostatni został także mistrzem świata w 1981 roku.

 

 

 

 

Przerwa w sezonie i powrót do grupy A, a następnie do WRC

Lata 80. nie naznaczą historii Escorta ani Forda w WRC. Po próbie zbudowania Grupy B w oparciu o przyczółek, światło dzienne ujrzał w końcu projekt RS200. Ale samochód tak naprawdę będzie wystawiany tylko na jeden sezon (1986) i nie będzie mógł zaprezentować swoich walorów.

Musieliśmy poczekać na Grupę A i w związku z pojawieniem się wersji Sierra RS Cosworth z napędem na dwa i cztery koła, ponownie powrócić do nazwy Escort. RS Cosworth pojawił się w WRC w 1993 roku i wraz z François Delecourem i Massimo Biasionem szybko zbudował rekord toru, a Delecourowi nie udało się zająć drugiego miejsca w mistrzostwach za Juhą Kankkunenem.

 

 

 

 

Les années suivantes seront moins brillantes, malgré un succès de Delecour au Monte-Carlo 1994, et la version WRC exploitée par M-Sport et principalement confiée à Carlos Sainz i Juha Kankkunen odniosą tylko dwa dodatkowe zwycięstwa, zwiększając łączną liczbę pierwszych miejsc w WRC dla różnych modeli do 31, z czego większość dla wersji RS1800.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz