Zrobiła się pożądana, ale już wkrótce pojawi się na torze. Zupełnie nowa Skoda Fabia RS Rally2 wreszcie weźmie udział w swoich pierwszych oficjalnych zawodach w r rallye. Odbędzie się on w Rajdzie Łużyc (Niemcy) w dniach 3-5 listopada z udziałem zespołu Toksport WRT i Andreasa Mikkelsena, mistrza WRC2. Norweg, który od kilku miesięcy pracuje nad samochodem, będzie mógł przetestować nową Skodę w rzeczywistych warunkach wyścigowych. Z tej okazji Skoda ujawniła także barwy, które będą używane podczas niemieckiej imprezy, w kolorach jabłoniowej zieleni, bieli i czerni.
#SKODAMotorsport – I to jest dostawa zupełnie nowego #SKODA #FABIARSRally2debiut konkursowy o godz #RajdŁużycki (5 listopada w Niemczech). Napędzany przez @ToksportWRT, @AMIkkelsenRally i współkierowca @TorsteinEriksen będzie miał zaszczyty.@OficjalnyWRC #WRCna żywo pic.twitter.com/WsU7MTFhYR
— Škoda Motorsport (@MotorsportSkoda) 26 października 2022 r.
Po miesiącach intensywnych prywatnych testów Skoda Fabia RS Rally2 po raz pierwszy pojawiła się publicznie w lipcu ubiegłego roku. Wcielił się w rolę samochodu zero podczas Rajdu Czech, asfaltowej rundy mistrzostw Czech. Tym razem w programie szutrowe specjały. Andreas Mikkelsen wraz ze swoim pilotem Torsteinem Eriksenem weźmie udział w Rajdzie Łużyc, finale Rajdowego Trofeum Europejskiego (ERT) w Niemczech. Jak zwykle obaj Norwegowie jeżdżą dla zespołu Toksport WRT, przy wsparciu Skoda Motorsport. Ten kompleksowy test zakończy prace nad czeskim samochodem z myślą o wejściu do mistrzostw WRC2.
„Prawdziwe wyzwanie” do Skody Fabii RS Rally2
„Ten rajd jest dla mnie zupełnie nowy, powiedział Andreas Mikkelsen. Z tego co widziałem na filmach, etapy są dość szybkie. W niektórych miejscach głębokie koleiny utrudniają drugi przejazd. Ten rajd powinien sprawić, że konkurencyjny debiut Skody Fabii RS Rally2 będzie prawdziwym wyzwaniem. »
Zgodnie z przepisami Skoda Fabia RS Rally2 wyposażona jest w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z pięciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów oraz pozbawiony elektronicznego układu sterowania napęd na cztery koła. O ile podwozie bazuje na modelu produkcyjnym, o tyle silnik wywodzi się z rodziny silników, które Skoda wykorzystuje w swoich samochodach drogowych RS. Przy pojemności skokowej zmniejszonej do dopuszczalnych 1,6 litra, czterocylindrowy silnik w wersji rajdowej generuje moc około 290 koni mechanicznych.
CZYTAJ TAKŻE > Doświadczenie na pokładzie Skody Fabia RS Rally2
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)