Akropol z przodu, gorąco

Druga połowa Rajdowych Mistrzostw Świata rozpoczyna się w tym tygodniu w upale Rajdu Akropolu. Ożywieni zwycięstwem na Sardynii kierowcy Forda chcą teraz patrzeć dalej i ponownie dążyć do zwycięstwa, ale Sébastien Loeb jest zdeterminowany, aby uspokoić ich entuzjazm.

opublikowany 11/06/2009 à 11:48

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Akropol z przodu, gorąco

W tym roku Rajd samochodowy Akropolu zmienia oblicze. Choć w ostatnich latach jej siedziba znajdowała się w Atenach, organizatorzy chcieli powrócić na trasy nieużywane od kilku sezonów. Park serwisowy, którego siedziba znajduje się obecnie w Loutraki, około 100 kilometrów na zachód od Aten, znajduje się bardzo blisko Kanału Korynckiego, który oddziela Grecję kontynentalną od Peloponezu.

Pierwszego dnia 47 zawodników pokonuje odcinki specjalne wzdłuż Zatoki Korynckiej, zanim dotrą na północ kraju, w kierunku miast Delfy i Itea. Drugi dzień poświęcony będzie zwiedzaniu Peloponezu po raz pierwszy od 1991 roku. Jeśli pierwszego dnia zawodnicy, z jednym wyjątkiem, tylko raz przejdą odcinki specjalne, sobota może przynieść wiele niespodzianek. Na trzech odcinkach specjalnych programu kierowcy będą przejeżdżać dwukrotnie. Wystarczająco, aby zachęcić do pojawiania się przeszkód na torze i zwiększyć szanse na trafienie w kamień.

Wreszcie trzeci etap, najkrótszy z trzech, odbędzie się w niedzielę w górach na wschód od Loutraki. Znany z tego, że jest jednym z najcięższych rajdów w mistrzostwach, Akropol będzie prawdziwym sprawdzianem dla maszyn. Poza tym Sebastian Loeb jest pierwszym, który się zgodzi. „ Czasami nie wahaj się odciążyć bardzo kruchych fragmentów, aby uniknąć przekłucia lub złamania czegoś. ", Przyznaje. Takie samo stanowisko podziela jego główny przeciwnik w klasyfikacji generalnej, Mikko Hirvonen. „ Akropol jest tak kruchy, że to prawdopodobnie jedyna runda, podczas której trzeba poważnie pomyśleć o zabezpieczeniu samochodu ", on odpowiada.

Obecni będą wszyscy zawodnicy dzielący miejsca w oficjalnych zespołach, a także Petter Solberg na swojej prywatnej Xsarze, który potwierdził swoją obecność przynajmniej aż do Polski. Wreszcie, jeśli Mistrzostwa Juniorów zrobią sobie przerwę w tym wydarzeniu, obecni będą kierowcy z mistrzostw Production. Nasser Al-Attiyah będzie próbował odnieść w tym sezonie trzy zwycięstwa z rzędu, ale Patrick Sandell i Armindo Araujo również będą chcieli dobrze sobie radzić.

Dla wszystkich tych załóg upał będzie kluczowym elementem, który należy wziąć pod uwagę, próbując zdobyć duże punkty. Każdy przygotował się do tego najlepiej jak potrafił. Niektórzy uprawiali sport, jak Jari-Matti Latvala i wielu innych kierowców. Inni eksperymentowali z bardziej radykalną metodą, jak Martin Semerád, jeden z kierowców programu Pirelli Driver Star. „ Jechałem z nagrzewnicą włączoną na pełną moc, aby jak najlepiej przygotować się do warunków panujących w Grecji », ogłasza. Wszystkie środki wydają się dobre, aby dostosować się do najgorętszego rajdu roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz