Le Rajd samochodowy z Nowej Zelandii gościł Sébastien z Citroëna. Sebastian Ogier zdominował klasyfikację generalną przez niemal całą imprezę oraz Sébastien Loeb zgromadził najlepsze czasy, aby wymazać swoje błędy podczas jazdy.
Jednak w remake'u zająca i żółwia najbardziej konsekwentny jest Jari-Matti Latvala, który wyróżnia się z tłumu i wygrywa na zakończenie ostatniego, historycznego odcinka specjalnego.
Na starcie wyścigu Whaanga Coast 2 (SS21) pojawiło się czterech kierowców z realistyczną ambicją zwycięstwa. Trzeci Petter Solberg jako pierwszy musiał przejść na emeryturę. Norweski hit? za konto? pole position swoim Citroënem C4 WRC. Załoga wyszła bez obrażeń.
Mając możliwość rywalizacji z Ogierem i Latvalą, Loeb popełnił trzeci błąd weekendu wkrótce po połowie odcinka specjalnego. Obroty kosztowały go nieco ponad dziesięć sekund i ostatnie nadzieje.
Sébastien Ogier wydawał się wówczas w najlepszej sytuacji. Gapençais był zaledwie kilka metrów od pierwszego zwycięstwa w WRC, gdy jego Citroën C4 WRC minął trzy zakręty od celi.
Autor finałowego odcinka specjalnego bez błędów, gdyż przez resztę rajdu Jari-Matti Latvala wywalczył zwycięstwo zaledwie o 2 sekundy przed Sébastienem Ogierem. Sébastien Loeb był trzeci z czasem 4, przed Mikko Hirvonenem (+15) i Dani Sordo (+2).
Na podium w Nowej Zelandii Sébastien Loeb pozostaje daleko przed Rajdowymi Mistrzostwami Świata z 108 punktami przewagi nad Jari-Matti Latvalą (72), Mikko Hirvonenem (64), Sébastienem Ogierem (63) i Petterem Solbergiem (53). W rankingach producentów Citroën (156) wyprzedza Forda (151).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)