Jari-Matti Latvala to jedna z dobrych niespodzianek początku sezonu w WRC. Po zdobyciu drugiego miejsca w zeszłym miesiącu w Monte-Carlo Fin odniósł swoje czwarte zwycięstwo w sezonie Rajd samochodowy ze Szwecji, 17. w jego karierze.
Si le pilote du Toyota Gazoo Racing a profité de l’abandon de Thierry Neuville (Hyundai) dans la deuxième étape, il est parvenu à résister à la pression d’Ott Tanak (Ford), zwiększając swoją przewagę z 4 s do pół minuty ostatniego dnia po wygraniu trzech etapów programu.
„To zwycięstwo jest podobne do pierwszego, które odniosłem w tej imprezie w 2008 roku, zwierzył się Jari-Matti Latvala. Wynik ten jest prawdziwym zaskoczeniem, tym bardziej, że po wczorajszym występie byłem przekonany, że Ott Tänak wygra. Ale te etapy dobrze pasowały do mojego stylu jazdy i samochodu i udało mi się podnieść swój poziom. Wciąż byłem zaskoczony, że byłem szybszy. »
Jari-Matti Latvala trafił w sedno, zdobywając pięć dodatkowych punktów z Power Stage, co plasuje go na szczycie mistrzostw z 4 punktami przewagi nad Sebastian Ogier przed Rajdem Meksyku (9-12 marca).
„Rozmawiałem z Tommim (Mäkinenem, szefem zespołu Toyota Gazoo Racing WRC) przed rozpoczęciem odcinka i powiedział mi, żebym kontynuował tak jak dotychczas. Na trasie myślałem, żeby zwolnić, ale byłem na tyle pewny, że pojechałem dalej w tym tempie.”, wyjaśnił kierowca Toyoty, który zapewnił japońskiemu producentowi pierwszy sukces od sukcesu Didiera Auriola w Rajdzie Chin w 1999 roku.
Po trudnych chwilach w Volkswagen Motorsport Jari-Matti Latvala zapewnił sobie pozycję czołowego kierowcy zespołu, podczas gdy jego kolega z zespołu Juho Hänninen, po wycofaniu się z wyścigu po wypadku, zajął dopiero 23. miejsce.
„Straciłem pewność siebie w drugiej połowie zeszłego sezonu i ponownie znalazłem wielką motywację, zaczynając od zera w Toyocie. W zespole panuje wspaniała atmosfera, która pozwala mi być na najwyższym poziomie– wyjaśnił Fin. Liczyłem na top 6 w Monte-Carlo i top 5 w Szwecji. W miarę wchodzenia na teren będzie coraz trudniej i będziemy musieli pracować jeszcze ciężej, aby utrzymać się w walce. »
Zapoznaj się z analizą Rajdu Szwecji przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2101 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)