Après seulement quelques mètres de course, la Hyundai i20 Rally1 d’Oliver Solberg s’est immobilisée en miettes au milieu des arbres et le Suédois a commencé à sangloter. Dans le chrono suivant, Adriana Fourmaux podczas hamowania nieznacznie zboczył z toru jazdy, a jego koło uderzyło w kamień, który uszkodził zawieszenie. W odróżnieniu od Solberga Północny nie płakał i przede wszystkim potrafił kontynuować próbę nawet bez nadziei na dobry wynik.
Co należało zrobić z Oliverem po jego błędzie? Zerwać umowę i odesłać ją do Rally2? Czy treningi powinny ograniczać się do dania szansy w kilku wyścigach, podczas których wszystko musi być idealne, bo inaczej kara będzie natychmiastowa? W tym tempie plateau nie zostanie odnowione. Weźmy przykład Sebastiana Loeb, Sebastian Ogier lub Kalle Rovanperä twierdzenie, że od razu byli dobrzy, jest okrutnym brakiem rozeznania. Jak we wszystkich sportach, z jednej strony są istoty pozaziemskie, a z drugiej zdecydowana większość potrzebujących ludzi, którzy być może nigdy nie zostaną mistrzami, ale nie będą mieli możliwości spróbowania, jeśli nikt nie postawi stopy w drzwiach. Czy nie powinniśmy dać obiecującym talentom czasu na rozwój? Ott Tanak udowadnia, że tak. Estończyk ciężko pracował przez kilka sezonów, zanim boleśnie dołączył do zespołu WRC. Commettant trop de fautes, il en a été expulsé, puis il était revenu encore plus fort. Si Malcolm Wilson n’avait pas décidé de lui redonner sa chance, où serait-il aujourd’hui ? Dans le cas de Fourmaux, le patron de M-Sport aurait pu le mettre sur la touche ou le rétrograder en WRC2, mais est-ce que cela aurait servi à quelque chose ? Les réponses sont les mêmes pour Oliver. Quel bénéfice aurait-il retiré de retourner en Rally2 quand les autos sont si différentes qu’il faudra de nouveau tout réapprendre en remontant dans une Rally1 ?
Imię zbyt ciężkie do udźwignięcia?
Ile kilometrów testowych połknęli Loeb i Ogier, aby uzyskać postęp? Dziś zasady są okropne dla młodych ludzi. Oliver miał jeden dzień testowy dla Estonii i jeden dla Finlandii. Fourmaux tylko 1 w Tartu. Niewiele potrzeba, aby pokonać ten sprint w lesie, odkrywając Rally1. Kwestionowanie szkolenia i wysyłanie tych bachorów do domu jest zarówno łatwe, jak i głupie, ponieważ nie ma złotego środka, który mógłby je zastąpić. Zabieranie weteranów takich jak Mads Østberg, Kris Meeke czy Andreas Mikkelsen, którzy mieli swoją szansę i zawiedli? Jakie korzyści odniesie na tym WRC? Nie zapewniłoby to realnej odpowiedzi, ponieważ młodzi ludzie nie mieliby wyjścia po WRC2.
Regularność i umiejętność przechodzenia przez incydenty w celu lepszego powrotu do walki można nabyć tylko w terenie. Jedną z obaw, z którymi boryka się również Oliver Solberg, jest to, że ma dobrze znane nazwisko. Czy jest wystarczająco silny, aby wytrzymać taką presję? Dlaczego koniecznie chciał pokazać, że jeździ szybko, skoro w Hyundaiu chcą, żeby głównie trenował? Oliver został zaprezentowany jako nowy samorodek po kilku udanych imprezach w niższych kategoriach, ale ponieważ startuje w WRC lub Rally1, jest to skomplikowane. Być może dla swojego rozwoju powinien pomyśleć o bieganiu dla siebie i nie być już jak tata. Nie byłby to pierwszy raz, kiedy w sporcie miłość rodzinna stała się toksyczna. Najtrudniejszą częścią dla Szweda będzie przetrawienie i odzyskanie pewności siebie przed ogromnym wyzwaniem w Ypres.
CZYTAJ TAKŻE > Głosu udziela Jari Huttunen
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)