W ubiegłym roku Christian Tornatore (komisarz generalny Monaco Automobile Club i dyrektor ds rallye Monte-Carlo) ogłosił kolor. Choć nowe przepisy wejdą w życie wraz z hybrydowymi rajdami Rally1, 90. edycja (17–23 stycznia) odbędzie się w Monako i dlatego będzie oferować bardzo „południową” trasę.
Zawsze starając się odnowić, ACM będzie silna dzięki programowi, który będzie w 95% inny niż w 2021 r. Wszystko rozpocznie się w czwartek wczesnym wieczorem wydarzeniem przypominającym noc w Turynie. Dwie próby czasowe w głębi lądu Nicei (Lucéram/Lantosque, 15,31 km i La Bollène-Vésubie/Mounet, 23,52 km) nadadzą ton nocnemu przejazdowi przez słynną przełęcz.
Piątek będzie obejmował pętlę składającą się z trzech etapów, którą należy pokonać dwukrotnie ze zmianą opon i przegrupowaniem na torze Puget-Théniers. Droga ES pomiędzy Roure i Beuil (ES3/7, 18,44 km) przecina Couillole. Następnie nastąpi Pierlas/Ilonse (SS4/7, 19,90 km), odcinek, na którym Seb Loeb w 2006 r. wpadł do wąwozu. Droga SS5/8 (21,10 km) pomiędzy La Tour-sur-Tinée/Saint-Jean-la-Rivière przez Utelle była śmiertelna dla François Duval ten sam rok.
Zaplanowany na sobotę etap, choć krótki (94,10 km), będzie być może najtrudniejszy, bo to właśnie tam może spaść śnieg. W Fugeret/Thorame-Haute (SS9, 18,50 km), zwanej także Colle Saint-Michel lub Saint-Geniez/Thoard (ES11/13, 20,76 km), która jawi się jako sprawiedliwość pokoju rajdu, zakręty i zakręty niewątpliwie nastąpią, chyba że Col d'Espinouse (który prawie został wykorzystany w 2021 r.) nie sprawi niespodzianek na niespotykanej wcześniej trasie Saint-Jeannet/Malijai (SS10/12, 17,04 km). Aby uniknąć niekończących się połączeń, zawodnicy wrócą do Monako dopiero wieczorem. Tym razem wymiana opon i przegrupowanie odbędą się w Digne-les-Bains.
Niedzielny etap będzie długi i będzie liczył kolejne 67,52 km i 4 odcinki specjalne na północ od Grasse. Droga SS14/16 La Penne/Collongues (19,45 km) zajmie fragment słynnego St Auban, natomiast Briançonnet/Entrevaux (ES15/17, 14,31 km), który będzie pełnił funkcję Power Stage, będzie jedynym wspólnym odcinkiem, na którym poprzednie spotkanie. Po przejechaniu ponad 319 km niedobitki powrócą do Monako, aby stanąć na ostatnim podium.
Program Monte-Carlo 2022 (przebiegi i czasy podane jako orientacyjne do czasu oficjalnej publikacji planu podróży)
Od poniedziałku 17 stycznia do środy 19 stycznia, wyróżnienia
Czwartek, 20 stycznia, ceremonia odejścia z podium Place du Casino
- SS1 Lucéram/Lantosque 15,31 km 20:18
- SS2 La Bollène-Vésubie/Mounet 23,52 km 21:26
Piątek 21 styczeń
- SS3 Roure/Beuil 18,44 km 09:14
- SS4 Pierlas/Ilonse 19,90 km 10:02
- SS5 La Tour-sur-Tinée/Saint-Jean-la-Rivière 21,10 km 11:00
Strefa wymiany opon i przegrupowania w Puget-Théniers
- SS6 Roure/Beuil 18,44 km 14:43
- SS7 Pierlas/Ilonse 19,90 km 15:31
- SS8 La Tour-sur-Tinée/Saint-Jean-la-Rivière 21,10 km 16:29
Sobota, Styczeń 22
- SS9 Le Fugeret/Thorame-Haute 18,50 km 08:17
- SS10 Saint-Jeannet/Malijai 17,04 km 10:08
- SS11 Saint-Geniez/Thoard 20,76 km 11:16
Miejsce wymiany opon i przegrupowanie w Digne les Bains
- SS12 Saint-Jeannet/Malijai 17,04 km 14:08
- SS13 Saint-Geniez/Thoard 20,76 km 15:16
Niedziela 23 stycznia
- SS14 La Penne/Collongues 19,45 km 08:45
- SS15 Briançonnet/Entrevaux14,31 km – 10:08
- SS16 La Penne/Collongues 19,45 km 10:55
- SS17 Briançonnet/Entrevaux14,31 km 12:18 (Power Stage)
Ostateczny przyjazd około 14:00 do Monako
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)