Powrót 2C Competition na scenę światową z Hyundaiem

Po sezonie ścigania się głównie w USA pod okiem zmarłego Kena Blocka, francuski zespół powraca do WRC z ambitnym programem. Zespół kierowany przez Florenta Peronneta jest w rzeczywistości odpowiedzialny za wystawienie dwóch oficjalnych Hyundaiów w WRC2.

opublikowany 11/02/2023 à 10:36

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Powrót 2C Competition na scenę światową z Hyundaiem

©DPPI

Są ciężarówki, których obecność w parku serwisowym jest przyjemnością. Tak jest w przypadku 2C Compétition. Obecny z Pierre-Louisem Loubetem podczas jego tytułu mistrza świata WRC2 w 2019 r., reszta była bardziej skomplikowana ze względu na udział w i20 WRC w latach 2020 i 2021. Te dwa sezony zostały teraz zapomniane, a struktura jest w pełni poświęcona projektowi, który motywuje jej zaangażowanie w Szwecji.

CZYTAJ TAKŻE > Pierre-Louis Loubet: „Szwecja jest duszą rajdów”

« Bardzo chciałam móc wrócić do świata, wyjaśnia menadżer francuskiego zespołu, Florent Peronnet. Na tym poziomie mieliśmy przedsmak niedokończonych spraw, co moim zdaniem pozostaje zawodami, w których pod względem struktury mamy większe miejsce niż w mistrzostwach krajowych. Wolimy organizować duże konkursy. Jesteśmy na to bardziej przygotowani. Pracowałem nad tym od zeszłego lata i bardzo się cieszę, że udało się to osiągnąć. To wyzwanie, ale ciekawe. »

Florent Peronnet est satisfait de faire son retour dans le championnat du monde à travers un programme en WRC2 avec Hyundai (Zdjęcie: Loïc Rocci)

W zeszłym roku była to estońska drużyna Red Grey, której wodzą Markko Märtin i Ott Tanak który ścigał się i20 Rally2s, ale odejście mistrza świata 2019 do Forda zmieniło sytuację. „ Było to niezależne od naszych rozmów z Hyundaiem, określa Peronnet. Byli zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy, kiedy się o to zatroszczyliśmy WRC w latach 2020 i 2021, szczególnie z Oliverem Solbergiem, z którym chcieli ponownie z nami współpracować.

Kiedy na starcie widzimy liczbę Skod Fabias, to niezłe wyzwanie podjąć się wyczynowym samochodem, z którego korzystamy od roku. Otrzymujemy wsparcie od Hyundaia i planowany jest program rozwoju. Dlatego mamy całą broń, aby dobrze sobie radzić. Podczas Monte Carlo mogliśmy zaobserwować, że samochód ma potencjał, co potwierdza Pépé Lopez, który mimo nieznajomości tego wydarzenia uzyskał dobry wynik. »

W 2 roku zespół 2023C Compétition wystawi dwa samochody. Teemu Suninen z pewnością będzie tam, aby dążyć do zwycięstwa, określa Peronnet. Nie jest to jeszcze pewne na 100%, ale jego program powinien obejmować Chorwację, potem Portugalię i Sardynię. Nawet jeśli naszym celem jest pozostanie w krajach, w których konkurencja jest największa, rozważamy także przeprowadzkę za granicę. Ze swojej strony Fabrizio Zaldivar, który już w zeszłym roku pokazał postęp, będzie starał się zwiększyć swoje doświadczenie. Jest zmotywowany i zrobimy wszystko, aby pomóc mu się poprawić. »

W tym sezonie w WRC2 wystawione zostaną dwa samochody Teemu Suninena i Fabrizo Zaldivara (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Jeśli chodzi o to, czy powrót do mistrzostw świata przez WRC2 będzie pierwszym krokiem przed powrotem do najwyższej kategorii, Florent Peronnet pozostaje ostrożny. „ Zdobyliśmy fenomenalną pozycję w WRC, on tłumaczy, ale nie jesteśmy w stanie konkurować z fabrykami. Zainteresowałoby nas, gdyby pojawiła się reakcja zachęcająca prywatne zespoły do ​​zaangażowania się na najwyższym poziomie i w związku z tym nie bylibyśmy sami. Dziś tak nie jest. Rally2 jest w tym roku niewątpliwie kategorią odniesienia. Myślę, że tam jesteśmy bardziej na swoim miejscu. »

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024