Tory FIA i Siemens poprawią bezpieczeństwo widzów

Po ogłoszeniu przez FIA podjęcia prac nad poprawą bezpieczeństwa widzów na krawędziach odcinków specjalnych WRC, Stuart Robertson, szef federacji ds. bezpieczeństwa torów i rajdów, szczegółowo opisuje pewne obszary prac.

opublikowany 03/04/2019 à 12:28

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Tory FIA i Siemens poprawią bezpieczeństwo widzów

La FIA uczyniła bezpieczeństwo jednym z głównych obszarów swojej pracy. Niezależnie od tego, czy chodzi o bezpieczeństwo drogowe, inicjatywę 3500Lives, czy też sporty motorowe, federacja pod przewodnictwem Jeana Todta zwiększa wysiłki, aby uczynić te różne środowiska bezpieczniejszymi.

Niedawno FIA ogłosiła na marginesie Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w Szwajcarii: chcesz współpracować z Siemensem spróbować zaradzić powracającemu problemowi źle umiejscowionych widzów na krawędziach odcinków specjalnych WRC.

Stuart Robertson, dyrektor ds. bezpieczeństwa na torze i rallye w FIA, w najnowszym numerze AUTO powrócił do potencjalnych dróg wspomnianych w zeszłym miesiącu w związku z firmą Siemens.

„Chcemy wykorzystać kamery pokładowe do pracy nad rozpoznawaniem obrazu, aby sprawdzić, czy istnieje różnica między minięciem miejsca przez samochód bezpieczeństwa a pierwszym samochodem rajdowym, mówi Robertson.

Często ogłaszamy, że dany obszar jest bezpieczny, a następnie niektórzy widzowie wracają do niebezpiecznych obszarów. Dlatego ważne jest, aby stale wykrywać tę zmianę za pomocą kamer pokładowych pierwszego samochodu, a następnie uważnie monitorować kolejne samochody, aby mieć pewność, że w otoczeniu widzów nic się nie zmieniło. »

Kolejnym możliwym polem działania jest wykorzystanie nowych technologii i smartfonów, którymi obecnie dysponuje wiele osób. FIA mogłaby wykorzystać lokalizację telefonów za pośrednictwem aplikacji służących do śledzenia wydarzenia w celu śledzenia ruchów widzów. Uzupełnieniem systemu mogą być również drony i różne czujniki.

„Jeśli pieszy opuści chodnik, zaprogramowany zostanie autonomiczny samochód, który to zauważy i zareaguje, kontynuuje Robertson. Nie potrzebujemy, aby nasze samochody rajdowe hamowały automatycznie, ale musimy wiedzieć, czy występuje problem z widzem.

Zatem [po pierwszym samochodzie], kiedy następny wjedzie do strefy dwie minuty później, możemy rozwiązać problem. Możemy powiadomić sędziego, aby udał się do tej lokalizacji i wysłał wiadomości do obszaru GPS tego widza(ów). Możemy też w ostateczności stworzyć Strefę Slowu lub nawet zatrzymać scenę do czasu rozwiązania problemu. »

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz