Linda Jackson: „Ogier pomaga nam zbliżyć się do ludzi”

Dyrektor generalny Citroëna wyjaśnia pozytywny wpływ powrotu Sébastiena Ogiera do Reds, a także strategię marki w WRC.

opublikowany 30/01/2019 à 14:04

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Linda Jackson: „Ogier pomaga nam zbliżyć się do ludzi”

Poza wynikiem i setnym zwycięstwem Citroëna, jak oceniasz powrót Sebastian Ogier w drużynie, w której zadebiutował WRC ?

Od samego początku każdy mógł zmierzyć efekt Ogiera w Citroënie rallye. W parku serwisowym widziałem ludzi wokół obiektu, a było ich dwa, trzy razy więcej niż zwykle. Efekt ten odczuwamy również w sieciach społecznościowych. Co więcej, obecność Sébastiena motywuje ludzi w zespole, pokazując im, że możemy odnieść sukces.

Kiedy przybyłem do Gap, poczułem, że to bardzo zmotywowany zespół, który nie miał już nic wspólnego z tym, który widziałem w styczniu 2018 roku. Na poziomie ogółu społeczeństwa Seb i aura, którą roztacza, przyczyniają się do zbliżenia nas do ludzi i przypominam, że Citroën to przede wszystkim marka popularna. Staramy się odtworzyć to połączenie i dlatego wybraliśmy Sébastiena, ponieważ jest obecnie najlepszym kierowcą na rynku.

 

Dlaczego skojarzyłeś go z Esapekką Lappi?

Jesteśmy przyzwyczajeni do szkolenia młodych pilotów. W sklepie, Lappi był jednym z najbardziej obiecujących. Nawet jeśli jego pierwszy rajd z nami nie poszedł dobrze, wiele oczekujemy od jego współpracy z Ogierem.

To powiedziawszy, jego wcześniejsza emerytura pokazuje błąd w twojej strategii polegającej na wejściu tylko do dwóch samochodów. Kiedy jeden z kierowców ma problem, stawia to zespół na słabej pozycji...

To zakładany wybór. Wiem, że pasjonujesz się rajdami, ale dla mnie to biznes i muszę mieć zwrot z inwestycji. Musimy ewoluować w ramach przyznanego budżetu. Nie mogę powiedzieć: „jeśli to nie zadziała, zwiększymy budżet”. To zawsze łatwe wyjście.

W przypadku Ogiera obowiązek osiągnięcia wyników jest silniejszy, ale to ograniczenie budżetowe, o którym mówisz, utrudni tę misję...

Tak, ale zakładamy to. Zdecydowaliśmy się kontynuować rajdy i pozostaniemy tam przez długi czas, ponieważ po F1, to właśnie mistrzostwa przynoszą najwięcej korzyści marketingowych. Ogier oferuje nam setne zwycięstwo na nasze stulecie, a zaczniemy od wykorzystania tego silnego symbolu.

 

Podjęliśmy już decyzję o transmisji WRC na żywo we wszystkich dealerach we Francji, aby przekazać wiadomość, że Citroën bierze udział w rajdzie po zwycięstwo. Powtarzam jednak, że nasza obecność musi mieścić się w budżecie, ponieważ oczekujemy zwrotu z inwestycji. Trzeci samochód nie jest możliwy.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)