Loeb: „Brakuje mi rytmu i konsekwencji”

Sébastien Loeb podsumował swój rozczarowujący Tour de Corse i zidentyfikował obszary, w których musi ulepszyć Hyundaia i20 WRC, aby wrócić na czoło.

opublikowany 04/04/2019 à 16:25

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Loeb: „Brakuje mi rytmu i konsekwencji”

Początki Sebastiana Loeb z Hyundai n’ont pas été à la hauteur des attentes. Au pied du podium au Monte-Carlo, le nonuple champion WRC następnie zajął 7. miejsce w Szwecji, zanim nie zajął 8. miejsca na Tour de Corse.

W latach 2005–2008, w latach XNUMX–XNUMX, zwycięzca rajdu Citroënem, Alzatczyk od początku skomplikował swój weekend, ponieważ uszkodził zawieszenie uderzające o krawężnik.

„Tour de Corsica? Oczywiście jest nuta rozczarowania. Po ósme, nie jest to wynik, jakiego oczekuję, zaczynając rallye a jeszcze mniej na asfalcie. Teraz można wyciągnąć pozytywne wnioski z tego wyścigu. I moja optymistyczna strona ostatecznie wygrywa! – skomentował Francuz. Strata ponad dwóch minut do pierwszego odcinka specjalnego całkowicie zmieniła filozofię wyścigu. Od razu nie jesteśmy już w stanie walczyć o podium lub lepiej, a motywacja i zaangażowanie są z konieczności inne… Ale mogę tylko winić siebie. Wjechałem w zakręt trochę za szybko, poczułem, że zjechałem z toru i zsunęliśmy się, aż uderzyliśmy w krawężnik. Wynik był dobry, wystąpił błąd w ocenie toru jazdy po wyprzedzeniu samochodów z przodu. »

Hyundai i20 WRC mógł spisać się dobrze podczas Rajdu 10000 Virages, ponieważ zwycięstwo Thierry NeuvilleSébastien Loeb nigdy nie zdobył ani jednego zadrapania, a jego najlepszy wynik to trzeci raz.

„Potraktowaliśmy ten rajd jako sesję testową, zmieniając wiele rzeczy w samochodzie i wypróbowując różne typy ustawień- wyjaśnił. Parfois, c’était bien, parfois non. La voiture est efficace sur un profil de terrain spécifique mais nous devons travailler encore pour la rendre plus homogène. Dans le bosselé par exemple, nous ne sommes pas dans le coup. Je pense que nos essais d’avant course ont tout de même été convaincants mais nos concurrents ont eux aussi progressé, notamment les Ford, particulièrement redoutables ce week-end. Pour les Toyota, nous nous en doutions… J’ai aussi du mal avec cette direction trop incisive pour mon style de pilotage. Cela ne m’aide pas à être totalement en confiance. Ce sont des détails mais qui, tous cumulés, nous coûtent des dixièmes à droite et à gauche. »

Sébastien Loeb znalazł się w bezprecedensowej sytuacji, ponieważ musi przyzwyczaić się do zachowania Hyundaia i20 WRC przed Rajdem Chile (9-12 maja), podczas gdy większość jego przeciwników może jechać więcej, rywalizując we wszystkich rundach kalendarza.

„To oczywiste, że brakuje mi rytmu i konsekwencji– przyznał Alzatczyk. Ale nie martwię się, czy to ja, czy samochód, dotrzemy na miejsce. Albo przynajmniej daj nam środki, żeby się tam dostać. Wierzę w zespół i potencjał samochodu. Aby przyspieszyć działanie, będę potrzebować więcej prób, to pewne. Nie pozwalają nam jednak na to przepisy oraz fakt, że Hyundai wystawia czterech kierowców. Musimy sobie z tym poradzić, do nas należy znalezienie rozwiązań i dostosowanie się. »

„Korsyka minęła, staraliśmy się dać z siebie wszystko, ale tym razem się nie opłaciło. Już poszłam dalej, takie jest życie. Poza tym dzisiaj odkrywam i20 Coupe WRC na szutrze i pierwsze opinie są dobre. Na razie wydaje mi się, że w tej konfiguracji będzie mi lepiej. Takie były moje odczucia po testach w Szwecji. Jedynym problemem jest to, że dzisiaj będziemy mieć tylko jeden dzień testów, a rajd odbędzie się za ponad miesiąc. Faza powrotu do zdrowia będzie prawdopodobnie skomplikowana w porównaniu z naszymi konkurentami, którzy wyjdą z Argentyny w gorącej atmosferze! Tak to już jest, że nie gramy o tytuł, a jesteśmy po to, żeby zapewnić drużynie punkty w przypadku niepowodzeń naszych kolegów z drużyny. Filozofia nie jest już taka sama jak wcześniej, musimy to zaakceptować. »

Zapoznaj się z analizą Tour de Corse przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2210 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz